Hvordan downloader man en fil ??
Fra : Njet

Dato : 05-08-03 15:16

Hejsa

Jeg er i gang med et lille program og er løbet ind i følgende problem: Jeg
skal have det til at kunne downloade JPG-billeder fra min hjemmeside, bare
et enkelt af gangen - er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man gør
det ?? Jeg bruger VB 6.0

Mvh.:
MFC

Fra : Dcasso

Dato : 06-08-03 08:14

> [...]
>et enkelt af gangen - er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man gør

Der er mange måder, men her er et eksempel som bruger noget API fra
Internet Explorer (så vidt jeg husker)

Da jeg hiver der ud af noget andet kode kan jeg have glemt noget
(tvivler dog:)

I et modul:

Option Explicit

Private Declare Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" _
Alias "URLDownloadToFileA" _
(ByVal pCaller As Long, _
ByVal szURL As String, _
ByVal szFileName As String, _
ByVal dwReserved As Long, _
ByVal lpfnCB As Long) As Long

Private Const ERROR_SUCCESS As Long = 0

Public Function DownloadFile(ByVal sSourceUrl As String, ByVal
sLocalFile As String) As Boolean

'if the API returns ERROR_SUCCESS (0),
'return True from the function
DownloadFile = URLDownloadToFile(0&, sSourceUrl, sLocalFile, 0&,
0&) = ERROR_SUCCESS
End Function

I formen som vil hente en fil:

sSourceUrl = Website & "search.asp?" & Webpassword &
"&searchingfor=" & txtSearch.Text
sLocalFile = Localpath & Localfile

If DownloadFile(sSourceUrl, sLocalFile) Then msgbox("filen hentet
og kan nu behandles videre")

mvh
Dennis