meta
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 05-08-03 12:57

<META NAME=keywords CONTENT="">
<META NAME=description CONTENT="">
<META NAME=auther CONTENT="">
<META NAME=language content="" >
<META NAME=auther content="">
<META NAME=publisher content="" >

Her er nogle meta, men hvad bruges de til virker de? findes der flere som er
gode at have på sin side.?

og hvad skal man skive i dem..??

mvh. Rune Thougaard Kristensen
--
http://rtk-design.dk // http://dalgaards.dk
http://hh-indretning.dk // http://www.vinperlen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-03 13:10

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev
> <META NAME=keywords CONTENT="">
> <META NAME=description CONTENT="">
> <META NAME=auther CONTENT="">
> <META NAME=language content="" >
> <META NAME=auther content="">
> <META NAME=publisher content="" >
>
> Her er nogle meta, men hvad bruges de til virker de? findes der flere som
er
> gode at have på sin side.?

Jeg ville starte med at bytte om på de to første. Nummer tre og fem er
identiske, så slet nr. fem.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-08-03 13:10

Rune Thougaard Kristensen wrote:
> <META NAME=keywords CONTENT="">

Til brug for meta søgemaskiner. Ord som din side skal komme frem på når
der søges.

F.eks. hvis du er fotograf ville noget ala
foto, fotograf, billeder, osv..
være det optimale at sætte i content.

> <META NAME=description CONTENT="">

En beskrivelse af dit site - som meta søgemaskiner skal vise.

> <META NAME=auther CONTENT="">

Mener du author? HTML program du skriver i - eller dit eget navn.

> <META NAME=language content="" >

Siger sig selv... sprog.

> <META NAME=auther content="">

Har været her før

> <META NAME=publisher content="" >

Igen... navn på publisher/udgiver... altså typisk dit navn.

> Her er nogle meta, men hvad bruges de til virker de? findes der flere som er
> gode at have på sin side.?

Af metasøgemaskiner. Dog er de ikke så vigtige som i "gamle" dage. De
fleste søgemaskiner nu til dags google.com teknologien med at analysere
indholdet - eller indexering som f.eks. Yahoo gjorde for kort tid siden
(nu kører de også delvis med google)..

> og hvad skal man skive i dem..??

Prøv lidt google søgning... "meta tags" eller "meta tags tutorials"
giver helt sikkert nogle artikler om det...

mvh
Johan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-03 13:15

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev

> Prøv lidt google søgning... "meta tags" eller "meta tags tutorials"
> giver helt sikkert nogle artikler om det...

Eller prøv http://www.metamaten.dk/

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-08-03 15:22

Til at angive programmet anvendes "generator" meta tag'en, ikke
author.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-03 13:13

Rune Thougaard Kristensen skrev:

><META NAME=keywords CONTENT="">
><META NAME=description CONTENT="">
><META NAME=auther CONTENT="">
><META NAME=language content="" >
><META NAME=auther content="">
><META NAME=publisher content="" >

>Her er nogle meta, men hvad bruges de til

At skrive skjulte ting som der ikke er andre tags til.

>virker de?

Nogle gør, men der er ingen der forbyder mig at skrive

   <META NAME="Bertel Lund Hansen" CONTENT="er skidegod!!!">

Det har næppe nogen effekt.

>findes der flere som er gode at have på sin side.?

Ja, for sytten. Denne her er vigtig:

<META HTTP-EQUIV="Content-Type"
CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">

Den sikrer at computere i fremmede lande opsat med mystiske
tegnsæt kan vise 'vestlige' sider rigtigt.

>og hvad skal man skive i dem..?

Hvis du ikke ved det, så lad være med at bruge dem.

Nogen editorprogrammer laver en reklame-meta.

--
Bertel
Min usenetstatistik er på vej tilbage - lidt begrænset i starten.

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 05-08-03 23:48

Rune Thougaard Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [snip] Her er nogle meta, men hvad bruges de til virker de?
> findes der flere som er gode at have på sin side.?

Hvis du er sådan lidt nørdet og vild med standarder så kig her:
http://dublincore.org især http://dublincore.org/documents/dces/

Smukt

Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk