pdf på hjemmeside
Fra : Lisbet Laursen

Dato : 05-08-03 11:44

Hvordan linker jeg til en pdf fil på min hjemmeside? Der må være en
speciel metode, da et almindeligt link ikke virker. NB: Jeg er ingen ørn
til det her, så jeg ville meget gerne se et konstruktivt eksempel (eller
forklaring).

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-08-03 11:49

Lisbet Laursen wrote:
> [...]
> speciel metode, da et almindeligt link ikke virker. NB: Jeg er ingen ørn
> til det her, så jeg ville meget gerne se et konstruktivt eksempel (eller

Øøøh... almindelig links virker...
Hvilken fejlbesked får du?
Husker du der er forskel på store og små bogstaver hvis du er på en
linux/unix server?
F.eks. er <a href="Nyheder.pdf">Nyheder</a> ikke det samme som <a
href="nyheder.pdf">Nyheder</a> (selvom det måske virker lokalt).

mvh
Johan

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 05-08-03 12:33

Johan Holst Nielsen wrote:
> [...]
> F.eks. er <a href="Nyheder.pdf">Nyheder</a> ikke det samme som <a
> href="nyheder.pdf">Nyheder</a> (selvom det måske virker lokalt).

Øøøh... jeg var måske lidt hurtig, nu har jeg lavet en simpel test.html,
hvor det faktisk virker. At det så ikke virker på den *.html, hvor jeg
vil udskifte et link med en pdf - heller ikke lokalt - må jo have en
eller anden logisk årsag, som jeg vel efterhånden finder frem til.

Mvh. Lisbet

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-08-03 12:53

Lisbet Laursen wrote:

> [...]
> vil udskifte et link med en pdf - heller ikke lokalt - må jo have en
> eller anden logisk årsag, som jeg vel efterhånden finder frem til.

Giv et link til websitet? Så er det lidt nemmere at hjælpe...
I hvert fald virker det helt fint normalt.

mvh
Johan

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 05-08-03 13:50

Johan Holst Nielsen wrote:
> Giv et link til websitet? Så er det lidt nemmere at hjælpe...

OK: www.varde-gym.dk - det er bl.a. menupunktet Årets mødeplan, jeg
forsøger at opdatere, foreløbig kun lokalt (på egen maskine).

Mvh
Lisbet

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 05-08-03 15:01

Hej, nu har jeg løst problemet.

Mvh.
Lisbet

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-08-03 15:04

Lisbet Laursen wrote:
> Hej, nu har jeg løst problemet.

For dem der skulle løbe ind i samme problem som dig - kan du ikke
fortælle hvad der var galt :)

Det vil sikkert hjælpe andre i fremtiden.

mvh
Johan

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 05-08-03 15:45

Johan Holst Nielsen wrote:

> For dem der skulle løbe ind i samme problem som dig - kan du ikke
> fortælle hvad der var galt :)
>
> Det vil sikkert hjælpe andre i fremtiden.

Jo, det vil jeg da gerne, men det er lidt indviklet. Jeg er netop
tiltrådt som webmaster og havde endnu ikke modtaget kodeord osv., derfor
downloadede jeg simpelthen et par af siderne for at øve mig lidt -
derfor blev der knas med links. Håber, det er forklaring nok.

Hilsen
Lisbet