Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan gør I?
Fra : Coach [4130]

Dato : 05-08-03 11:21

Med hensyn til at få billeder på papir?

Jeg er helt ny med et digital kamera, og besøgte www.coop.dk 's hjemmeside
for at tilmelde mig Deres billedservice.

Men jeg fandt hurtig ud af at mit kamera's opløsning jo ikke svarer til
papirformaterne.

F.eks har jeg taget alle mine feriebilleder i 800x600 superfine, men for at
få dem på 10x15 papir kræver det 910x615 opløsning.
Og 910x615 passer ikke proportionalt med 800x600.
Min kone syntes ikke særlig meget om at hendes ansigt blev noget bredere end
det er i forvejen, så hvad gør I når I skal ha' lavet papirbilleder?

Hvid kant omkring billedet? eller klippe?

Bri@n

Fra : .Kody

Dato : 05-08-03 11:43

Når jeg får billeder femkaldt hos bilka, beskærer jeg mine billeder så de
passer til 10x15,
men ved dem jeg glemte at gøre det, fik jeg bare et 10x13 billede. Så der
sker vist ikke noget
ved at sende dem som de er, du får bare lidt mindre end du betaler for.

..Kody

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-03 15:08

".Kody" <mgs@email.dk> skrev i en meddelelse news:bgo239$4gu$1@sunsite.dk...
> [...]
> sker vist ikke noget
> ved at sende dem som de er, du får bare lidt mindre end du betaler for.

Hvilket program bruger du til at beskærer med og hvordan beskærer du, så
billedet fylder hele papiret?
Mine billeder fra min ferie er der nemlig klippet noget af, og det er sgu
lidt træls

Mvh. Lars.

Fra : .Kody

Dato : 05-08-03 15:09

Jeg bruger photoshop, men så vidt jeg kan se forsvinder der en lille
millimeter hele vejen rundt

..Kody

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 05-08-03 13:56

> F.eks har jeg taget alle mine feriebilleder i 800x600 superfine,
Hvis jeg var dig ville jeg nu vælge at tage mine billeder i kameraets max
opløsning. For hvor 800x600 er fint til computerskærmen, er det overhovedet
ikke nok til at få en ordentlig kvalitet på papir, især ikke hvis du vil
have printet nogle af dine billeder ud i større kopier.

Se i øvrigt www.pixum.de
--
Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!

Fra : Coach [4130]

Dato : 05-08-03 15:17

> [...]
> ikke nok til at få en ordentlig kvalitet på papir, især ikke hvis du vil
> have printet nogle af dine billeder ud i større kopier.

Ja, det havde jeg ikke tænkt på før jeg skulle til at uploade billederne til
fotoservice'n.

Men det kan jeg godt se nu.
Jeg skulle bare ha' så meget plads på mit 64mb card som muligt.

Mvh
Bri@n

Fra : emj

Dato : 05-08-03 15:45

On Tue, 5 Aug 2003 16:16:32 +0200, "Coach [4130]"
<coach_slet_@_fjern_tdcspace.dk> wrote:

>Jeg skulle bare ha' så meget plads på mit 64mb card som muligt.

man skal have så mange eller store kort, at man ikke kommer i den
situation.
Hilsen emj

Fra : den glade dreng

Dato : 05-08-03 16:52

> [...]
> fotoservice'n.
>
> Men det kan jeg godt se nu.
> Jeg skulle bare ha' så meget plads på mit 64mb card som muligt.

Ja gad vide hvor mange 30x45 og 50x75 der kan kan være på et
64 mb kort hehe

Vh

Per

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-08-03 14:16

"Coach [4130]" <coach_slet_@_fjern_tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> det er i forvejen, så hvad gør I når I skal ha' lavet papirbilleder?
> Hvid kant omkring billedet? eller klippe?

Hvis du får lavet billederne hos www.pixum.de (de billeder jeg har fået
lavet hos dem har været i fremragende kvalitet), klipper de papiret til så
det passer. Størrelsesangivelsen er papirets højde, bredden afhænger så af
kildematerialet. Og nej, jeg tror ikke du kan indlevere et 100.000*1000
pixels billede og få et superpanorama der er 10 cm. højt og 10 m. bredt. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Dorthe

Dato : 05-08-03 15:17

hvad gør I når I skal ha' lavet papirbilleder?

> Hvid kant omkring billedet? eller klippe?

Jeg vil anbefale dig meget at læse mit indlæg fra 1.8.03 kl. 18:17 og svaret
jeg fik. Det løste til fulde mit problem, som var det samme som dit.
JPEGCrops var svaret på mine problemer.
Mvh
Dorthe

Fra : SpookiePower

Dato : 05-08-03 21:10

"Dorthe" <dorthe@bommelibom.com> wrote in message

> JPEGCrops var svaret på mine problemer.
> Mvh
> Dorthe

Jep. Det bruger jeg også. Virker ganske fint.

Fra : Coach [4130]

Dato : 06-08-03 16:19

Tak for alle svarene.

Jeg hentede "Jpegcrops", som er ret god til det.

mvh
Bri@n