kommentar til billigt Sparkle ti4200 m. 64~
Fra : Peter Holm

Dato : 05-08-03 11:18

jeg ville gerne høre folks kommentarer til dette kort

http://www.shag.dk/shop/productinfo.asp?id=1024

Er det ok til de fleste spil med kun 64 MB, eller er det at skyde sig selv i
foden ikke at ofre de sidste 300kr på et Asus TI4200 m. 128 MB DDR ?

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : permann

Dato : 05-08-03 11:35

"Peter Holm" skrev d. 05-08-03 11:18 dette indlæg :
> [...]
selv i
> foden ikke at ofre de sidste 300kr på et Asus TI4200 m. 128 MB DDR ?

I de fleste tilfælde er et ti4200 hurtigere med 64 mb ram
end med 128 mb

Permann

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Holm

Dato : 05-08-03 16:18

> I de fleste tilfælde er et ti4200 hurtigere med 64 mb ram
> end med 128 mb

interessant, men så er jeg jo nødt til at spørge hvor man så vinder ved at
have 128mb istedet for 64mb ?

Mvh
Peter

Fra : Peter Pan

Dato : 05-08-03 16:31

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> interessant, men så er jeg jo nødt til at spørge hvor man så vinder ved at
> have 128mb istedet for 64mb ?

Hvis du spiller de 2-3 spil som er på markedet som kan udnytte mere end 64
MB grafikram vil du sikkert kunne opleve en forskel.

Grunden til at 64 MB kortet er hurtigere i dit tilfælde er at nVidia har
bestemt at 64 MB kort må sælges med 250 MHz ram, og 128 MB kortene med kun
222 MHz ram. Så rammen er hurtigere på 64 MB kortene, men der er mindre af
det. Det har sine fordele og ulemper.

Mvh
Anders

Fra : Thomas Hansen

Dato : 05-08-03 17:01

On Tue, 5 Aug 2003 12:17:47 +0200, Peter Holm <phc*REMOVE*@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
> selv i
> foden ikke at ofre de sidste 300kr på et Asus TI4200 m. 128 MB DDR ?

Hej
Det ser ud til at være et rigtig godt tilbud. Om du har 64 eller 128bm ram
på et kort i gf4 klasse er fuldstændig ligegyldigt. De nye spil som vil
udnytte 128mb ram vil alligevel også kræve en hurtigere gpu.
Jeg har lige byttet fra et gf4200 med 64mb ram til et gf4600 med 128 mb.
Jeg kan overhovedet ikke mærke forskel. Den enste grund til at jeg skiftede
var da også at jeg ville have tv out på kortet hvilket det gamle ikke
havde.

/Thomas

Fra : Peter Holm

Dato : 05-08-03 18:54

Thomas Hansen wrote:

> [...]
> mb. Jeg kan overhovedet ikke mærke forskel. Den enste grund til at
> jeg skiftede var da også at jeg ville have tv out på kortet hvilket

Thx.
jeg bestiller det straks!

Mvh
Peter