Guds kærlighed
Fra : jørgen

Dato : 04-08-03 21:48

Hvordan har man oplevet Guds kærlighed? Har du oplevet den igennem bestemte
tildragelser og hændelser, måske overnaturlige, eller oplever du mere Guds
kærlighed som et stille vidnesbyrd i dit hjerte der selv i de mørkeste
stunder skærer sig igennem med sit budskab om at du er elsket af Faderen?

jørgen.

Fra : slet WW8W7

Dato : 04-08-03 22:58

jørgen <au_536@lite.dk> skrev:
> [...]
>kærlighed? Har du oplevet den igennem bestemte
>tildragelser og hændelser, måske
>overnaturlige, eller oplever du mere Guds

off topic eller ikke:

- man hører af og til om mennesker der påstår at have modtaget:
gennem drømme:
- kan man kalde dette kryptiske meddelser eller hints,
fra nyligt afdøde om forskelige ting og sager
som den pågældende ( den drømmende )ikke kan eller haver en
jordisk chance for at have kendskab til.

( jeg taler ikke om alt mulig plat og svindel der foregår i denne
afdeling vedrørende såkaldte ånder,
- jeg taler om the real Macoy. )

Der til sjældne tider uden at ville eller at kunne fremkalde det:
- modtager en form for " oplysninger "
-som måske ikke politiet selv er nået frem til,
da vi her tale om timer,
siden gerningen/hændelsen/tragedien, er fundet sted:

Kan dette kaldes en form for ubevidst Guds tro?

For både offeret,
- og den der modtager disse signaler i gennem
drømme.

Eksempelvis at disse mennesker drømmer noget om natten,
( der drager en form for paralel til en u/gerning )
- for så efterfølgende om morgenen at høre om u/gerningen i
nyhederne.

- nu inden jeg bliver beskyldt for kætteri etc. etc. :
- er der kort sagt nogen der haver kendskab til sådanne episoder,
eventuelt noget om lignende sager der findes på nettet?

Muligvis er det lidt knudret og makabert,
- er bare nysgerrig.

seriøst og med venlig hilsen,

Adam

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-08-03 07:33

"jørgen" <au_536@lite.dk> wrote in message

> [...]
> kærlighed som et stille vidnesbyrd i dit hjerte der selv i de mørkeste
> stunder skærer sig igennem med sit budskab om at du er elsket af Faderen?

For mig er det et stille vidnesbyrd (hvis det overhovedet kan siges at være
et vidnesbyrd).

Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen
--
Denne meddelelse udtrykker kun mine egne synspunkter og de facts, jeg
kender.

Fra : Lyrik

Dato : 05-08-03 10:13

"jørgen" <au_536@lite.dk> wrote in message
> Hvordan har man oplevet Guds kærlighed?
++++++++++++++++++++++++++++++++++

I solen på hvert eneste græsstrå.

Hilsen
Jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-08-03 16:28

"jørgen" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kærlighed som et stille vidnesbyrd i dit hjerte der selv i de mørkeste
> stunder skærer sig igennem med sit budskab om at du er elsket af Faderen?

Jeg mener handler om at fokusere på begge dele: Jeg er selv ret ofte Gud
dybt taknemmelig i de ufortjent lykkelige stunder, hvor livet nærmest
fremstår som det rene mirakel det jo vel egentlig er, mens jeg også husker
Ham, når det går skidt. Det er i hvert fald sådan jeg opfatter Hans
kærlighed: Som en stabiliserende faktor. Man skal passe på at det ikke
pludselig går op i Herlighedsteologi og at alle tildragelser fortolkes som
"hvorvidt Gud nu elsker een", da det er en oplagt fælde at afkræve Ham tegn.
Derimod er det netop vigtigt at have troen på og bevidstheden om at man er
elsket uanset hvad Livet udsætter een for.

Anders Peter Johnsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 15:26

> [...]
> kærlighed som et stille vidnesbyrd i dit hjerte der selv i de mørkeste
> stunder skærer sig igennem med sit budskab om at du er elsket af Faderen?

Jeg vil da gerne fortælle hvordan jeg har oplevet Guds kærlighed.!

Jeg var ude i druk, mindre kriminalitet og jeg havde faktisk overvejet at
tage mit eget liv! Der var ikke mere for min i denne verden, det hele var så
meningsløst og uden værdi.

Men så en dag bankede det på døren, det var et par af Jehovas Vidner! Det
budskab de havde, om hvordan Gud ser på mennesket, hvad meningen med livet
er, og for den sags skyld svarene på alle mine andre spørgsmål, dem fik jeg,
gennem Guds ord, Bibelen.

Nu har jeg været et af Jehovas Vidner i 1½ år. Jeg har fået et bedre liv,
uden druk og kriminalitet. Jeg har fået lysten til livet tilbage. Jeg har
begyndt at kunne betale den gæld tilbage jeg før havde pådraget mig (men som
jeg aldrig nogensinde regnede med at kunne betale tilbage). Jeg har lige
begyndt at arbejde igen, jeg har ellers ikke haft noget at lave i næsten 3
år.

Så hvis du spørger mig, så har jeg følt Guds kærlighed i første hånd, og det
er noget jeg føler jeg aldrig kan betale tilbage! Det at Jehova Gud har
givet sin egen søn som en løsesum for os, for at vi kan få et godkendt
forhold til Gud, det er det største bevis for kærlighed! Derfor er Johannes
3:16 også mit absolutte favoritskriftsted; "For Gud elskede verden så meget
at han gav sin enestefødte søn, for at enhver som tror på ham ikke skal gå
til grunde men have evigt liv."

Så jeg har virkelig følt Guds kærlighed!!! Og der findes ikke nogen i hele
universet jeg heller vil være elsket af end Jehova Gud!

Jeg har følt og oplevet det man bl.a. kan finde i Mattæus 6:33: "Bliv da ved
med først at søge riget og hans retfærdighed, og alle disse [andre] ting vil
blive givet jer i tilgift." Man bliver virkelig sørget for hvor der er behov
når man gør hvad man kan for først at søge Riget og dens interesser, dvs.
bl.a. at opfylde det man kan læse i Mattæus 24:14: "Og denne gode nyhed om
riget vil blive forkyndt på hele den beboede jord til et vidnesbyrd for alle
nationerne; og så vil enden komme."

Nå, dette var så meget kort fortalt min historie om erfaringerne med Guds
kærlighed!

--
MVH,
Tommy Jensen