Investering i aktier/valuta
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 04-08-03 21:27

Er der nogen i gruppen som har erfaring med investering i aktier og/eller
valuta?

Kan det som enkeltmandsvirksomhed (med VS), bedst betale sig at investere
med firmaets midler (bruttobeskattede), eller med private (fuldt beskattede
midler)?

Benytter I jeres egen bank, internethandlere (eTrade etc), eller noget helt
tredje?

Jeg har mest øje til amerikanske selskaber, og eller dollaren, og jeg
forestiller mig at min egen bank vil tage ekstreme gebyrer (ikke at jeg dog
forventer så forfærdeligt mange transaktioner).

En bekendt sagde at valutaspekulation som privat person var ulovligt, men
det må da være en and?

På forhånd tak for ethvert input.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : bamse

Dato : 21-08-03 11:59

Ja, jeg har erfaring med investering i værdipapirer og valutakryds.

Kontakt told og skat for information om beskatningsreglerne.

Hold dig væk fra bankerne. De er langsomme, uprofessionelle og røvrender
dig.
Etrade er for popsmarte pseudo-spekulanter. Find dig en engelsk broker som
du kan ringe til. (GNI f.eks.)

Valutaspekulation er ikke ulovligt, men du mister dine penge ret hurtigt.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte pengene i enten jord eller fast ejendom.

Fra : morten sorensen

Dato : 21-08-03 13:18

bamse wrote:

> Kontakt told og skat for information om beskatningsreglerne.

Må enkeltmandsfirmaer i det hele taget eje aktier ? Såvidt jeg jeg har
forstået må de kun købe obligationer.

> Etrade er for popsmarte pseudo-spekulanter. Find dig en engelsk broker som
> du kan ringe til. (GNI f.eks.)

Hvad er helt konkret fordelen ved disse brokere frem for etrade ?

morten sorensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-09-03 19:45

Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> med firmaets midler (bruttobeskattede), eller med private (fuldt beskattede

Hm, du må ikke bruge VS midler til aktie eller valutainvesteringer....
Så er de hævet fra VS.

(har først set din mail idag

> En bekendt sagde at valutaspekulation som privat person var ulovligt, men
> det må da være en and?

Intet problem, udover at du stensikkert taber penge,
forløbet er ca fem gange gevindst og tre gange tab, der netto er ca
300.000 kr, jeg har mindst fem konkrete..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Rene Holmgren

Dato : 17-09-03 12:59

Det var det også før 97. Der var det kun banker og mæglere der måtte handle
valuta.

Rene