CSS problemer
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 04-08-03 19:22

Jeg er begyndt at 'lege' lidt med CSS - men synes ikke lige, det virker,
som jeg havde ventet!
Jeg har lagt to 'eksperimentelle' index-sider ud:

1. http://www.oyfss.dk/x_index2.htm (m/CSS)
2. http://www.oyfss.dk/x_index2a.htm (u/CSS).

[Jeg er godt klar over, at syntaksen hist og her er lidt 'altmodisch' -
det drejer sig delvis om 'arvegods'! :)]

Spørgsmål vedr. 1., venstre frame:

a. Hvorfor bliver menuen 'skåret af' for neden?
b. Hvorfor ændrer links'ene ikke udseeende, når cursoren placeres over
dem?

(Venstre ramme er:
http://www.oyfss.dk/x_fssmenu4.htm (m/CSS)
http://www.oyfss.dk/x_fssmenu4a.htm (u/CSS)

Style sheet er: X_STYLE.CSS)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 04-08-03 20:15

> a. Hvorfor bliver menuen 'skåret af' for neden?

Er ikke helt med på hvad du mener

> b. Hvorfor ændrer links'ene ikke udseeende, når cursoren placeres over
dem?

Du har i a:hover valgt at lave text-decoration:blink. Blink virker kun i
Netscape! Prøv i stedet at ændre farve istedet.

/mikkel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-03 20:17

"Hans Henrik Hansen" <sleth2vh@webspeed.dk> skrev
> [...]
> det drejer sig delvis om 'arvegods'! :)]
>
> Spørgsmål vedr. 1., venstre frame:
>
> a. Hvorfor bliver menuen 'skåret af' for neden?

Fordi den ligger i en frame, der har fået defineret scrolling="no"

> b. Hvorfor ændrer links'ene ikke udseeende, når cursoren placeres over
> dem?

Fordi der i css står, at de skal forblive hvide, indtil der er blevet
klikket på dem.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 04-08-03 21:05

Erik Ginnerskov <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:

> "Hans Henrik Hansen" <sleth2vh@webspeed.dk> skrev
>
> Fordi den ligger i en frame, der har fået defineret scrolling="no"

Det kan jeg godt se, men det gælder jo for både 'index2' og for
'index2a' - så man skulle vel alligevel tro, at style-arket gør en
forskel`?

Skulle jeg måske i stedet placere CSS-henvisningen i 'index'-filen -
eller begge steder??

> Fordi der i css står, at de skal forblive hvide, indtil der er blevet
> klikket på dem.

øhm...nå - jeg troede, at 'hover' betød at cursoren er placeret 'over'
linket?

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 04-08-03 21:51

Hej

Hans Henrik Hansen wrote:
> øhm...nå - jeg troede, at 'hover' betød at cursoren er placeret 'over'
> linket?

Ja, men du har ikke defineret nogen farve for hover. Så beholder de bare
deres normale farve. Du har defineret dine links hvide andetsteds.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 04-08-03 22:00

Stig Nygaard <stig@removethisrockland.dk> wrote:
> Ja, men du har ikke defineret nogen farve for hover. Så beholder de bare
> deres normale farve. Du har defineret dine links hvide andetsteds.

'letter-spacing: 1px'??

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-03 22:59

"Hans Henrik Hansen" <sleth2vh@webspeed.dk> skrev

> Det kan jeg godt se, men det gælder jo for både 'index2' og for
> 'index2a' - så man skulle vel alligevel tro, at style-arket gør en
> forskel`?

scrolling="no" er defineret i dit frameset

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin