Menuer med javascript skal ikke med på uds~
Fra : samson

Dato : 04-08-03 17:54

Hej
jeg er ikke så erfaren i java, men jeg har fundet noget java kode på
internettet, til at lave en menuen med
Menuen virker ok, eneste ulemper er at den også kommer med på printer
udskrift.
Når jeg skriver siden ud på printer, kommer der den første linie fra menuen
med på udskriften, samt en lille firkant

Er der en måde jeg kan chekke på at dok, bliver udskevet og derfor ikke skal
lave menuen. ?
Jeg foestiller et eller anden chek i java koden, som afbryder koden, hvis
dok previews eller udskrives

Har forsøgt at skjule den bag en hvid linie, men menuen anbringer altid sig
selv på en eller anden måde øverst.

Siden kan evt ses her:
http://software.dch-lemvig.dk/TilYvonne/TestFile2.html

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-03 20:10

"samson" <ukp@jubiipost.dk> skrev

> [...]
> Når jeg skriver siden ud på printer, kommer der den første linie fra
menuen
> med på udskriften, samt en lille firkant

Du skal gøre det ved at lave en ekstra css, hvor du 'slukker' menuen.

Lav kaldet til denne 'printer.css' sådan:

<link href="print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print">

Se her, hvordan du kan definere den ønskede ikke-udprintning:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/printcss.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : samson

Dato : 04-08-03 22:33

Hej
Jeg kan ikke helt finde udaf hvordan jeg knytter java scipten sammen med
CSS.

Kan du evt komme med et eksempel med min side ?
http://software.dch-lemvig.dk/TilYvonne/Test.html

Kan man ikke i java koden, chekke om der er en print/preview og dermed hoppe
udaf koden igen ?

/uffe

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-03 22:48

> [...]
> http://software.dch-lemvig.dk/TilYvonne/Test.html
>

> Kan man ikke i java koden, chekke om der er en print/preview og dermed

Det skal jeg ikke kunne svare på. Men du kan putte dit omfattende javascript
ind i en div, som du giver et navn:

Derefter putter du denne linje ind i dit print-stylesheet:

#menudiv{display:none}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Samson

Dato : 05-08-03 07:21

hej

Jeg har forsøgt med at indsætte JAVA'en i <div>, som foreslået
Hvis jeg indsætter nogle test linier, forsvinder de også som forventet
når jeg laver en udprintning, MEN ... Der står stadig den første linie
fra min menu - den vil ikke forsvinde

Se evt mit forsøg her
http://software.dch-lemvig.dk/TilYvonne/Test2.html

/uffe

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-03 12:38

> [...]
> Hvis jeg indsætter nogle test linier, forsvinder de også som forventet
> når jeg laver en udprintning, MEN ... Der står stadig den første linie

Det har jeg ingen logisk forklaring på. En test viser, at det er noget i
scriptet, der laver denne blok med ordet 'Agility'. Og den skulle jo være
blanket i udskrift.

Prøv at spørge i javascriptgruppen, om de kan give nogen fornuftig
forklaring på det:

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-08-03 21:08

Samson skrev:

> Jeg har forsøgt med at indsætte JAVA'en i <div>,

For en ordens skyld: Du har en javaSCRIPT-menu - det har intet med
Java at gøre.

> Hvis jeg indsætter nogle test linier, forsvinder de også som
> forventet når jeg laver en udprintning, MEN ... Der står
> stadig den første linie fra min menu - den vil ikke forsvinde

De linjer menuen udskriver befinder sig ikke i den div selve
scriptet er placeret i. Derfor bliver de ikke skjult ved udskrift.

NB: Din menu virker ikke i Mozilla 1.5a

Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Samson

Dato : 06-08-03 09:48

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in message news:<Xns93CEE12ADFE11jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk>...

> [...]
>
> De linjer menuen udskriver befinder sig ikke i den div selve
> scriptet er placeret i. Derfor bliver de ikke skjult ved udskrift.

Har du en løsning der kan virke ?