Til orientering :-(
Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-08-03 22:31

søndag 3. aug. 2003, kl. 14:46
Advarsel: Massivt hackerangreb i gang

Et af de mest massive hackerangreb nogensinde er under opsejling, advarer
sikkerhedseksperter. Også den amerikanske regeringen opfordrer
computerbrugere til at skynde sig at lukke hullerne i Windows, inden hackere
tager kontrol med deres maskiner.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20092

Torben Brøndum

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-08-03 22:56

Torben Brøndum skrev:

> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20092

Hvad er det præcist for et sikkerhedshul de forsøger at udnytte?

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-08-03 23:14

Carl Drud skrev:

> Er det ikke det her:

[Snip]

Det kunne tyde på det.

Madsen.

Fra : Carl Drud

Dato : 03-08-03 23:10

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/security/Content/8205.html

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Fra : Devast8or, work

Dato : 05-08-03 08:35

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikkerhedseksperter. Også den amerikanske regeringen opfordrer
> computerbrugere til at skynde sig at lukke hullerne i Windows, inden

Og et link til rettelsen til dem der ikke har set det:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/ms03-026.asp

Devast8or

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-08-03 08:33

"Devast8or, work" <invalid@invalid.invalid> writes:

>Og et link til rettelsen til dem der ikke har set det:
>http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/ms03-026.asp

....plus en række nye, lignende problemer, der ikke er dækket af
MS03-026. Disse nye lader dog ikke til at ramme XP og 2003. De
er diskuteret på Bugtraq.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 05-08-03 09:48

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com>

> ...plus en række nye, lignende problemer, der ikke er dækket af
> MS03-026. Disse nye lader dog ikke til at ramme XP og 2003. De
> er diskuteret på Bugtraq.

........jo ? - prøv dette link:

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-08-03 10:28

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> writes:

>.......jo ? - prøv dette link:

De *nye* dækker ikke XP og 2003. Til gengæld er der ikke nogen
løsning på de nyeste problemer endnu (andet end firewalling).

Mvh.
   Klaus.

Fra : Alex Holst

Dato : 05-08-03 11:49

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:
> De *nye* dækker ikke XP og 2003. Til gengæld er der ikke nogen
> løsning på de nyeste problemer endnu (andet end firewalling).

En firewall plejer da ogsaa at vaere alt man har brug for. Det har jeg
hvert fald laest mange steder, og saa maa det jo vaere rigtigt.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-08-03 11:56

Alex Holst <a@mongers.org> writes:

>En firewall plejer da ogsaa at vaere alt man har brug for. Det har jeg
>hvert fald laest mange steder, og saa maa det jo vaere rigtigt.

Du skal vist spise lidt chokolade

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-08-03 14:25

Klaus Ellegaard wrote:

> Du skal vist spise lidt chokolade

Åh nej, skal det nu igen til at udvikle sig til en lang
diskussion om lys kontra mørk.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-08-03 14:27

Kasper Dupont wrote:

> Åh nej, skal det nu igen til at udvikle sig til en lang
> diskussion om lys kontra mørk.

Nej, for det er indiskutabelt at lys chokolade er at foretrække.

--
Don't waste space

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 05-08-03 14:33

Thomas Corell <intheNOSPAMnews@corell.dk> enriched usenet with:

> Nej, for det er indiskutabelt at lys chokolade er at foretrække.

Kætter. Lys chokolade er en fattig og sjælløs kopi af rigtig chokolade

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

3F645C1NR21DTH3S
645V2B22NPL163NGT44M5CH21RTH1NDB264ND.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-03 15:40

Lars Kyndi Laursen skrev:

>Kætter. Lys chokolade er en fattig og sjælløs kopi af rigtig chokolade

Men dog bedre end albinochokolade.

--
Bertel
Min usenetstatistik er på vej tilbage - lidt begrænset i starten.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-08-03 16:31

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

>Men dog bedre end albinochokolade.

Ja, det er jo teknisk set slet ikke chokolade

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-08-03 20:42

Klaus Ellegaard wrote:

> Ja, det er jo teknisk set slet ikke chokolade

Mørk chokolade kan bruges om ingrediens, så man dæmper den bitre smag.
Lys chokolade kan nydes ufortyndet.

*tsk* *tsk*

--
Don't waste space

Fra : Niels Callesøe

Dato : 05-08-03 23:26

Thomas Corell wrote in

> Mørk chokolade kan bruges om ingrediens, så man dæmper den bitre

Hvorfor vil du dæmpe det gode..?

> smag. Lys chokolade kan nydes ufortyndet.

Jo, men det er stadig samme problem som med letøl. Det smager der hen
af, men det er altså ikke det samme.

--
Niels Callesøe - nørd light @work

Anti spam? Bevis det! http://www.spamcon.org/legalfund/

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-08-03 00:13

Torben Brøndum wrote:

> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20092

http://www.hsc.fr/ressources/breves/min_srv_res_win.en.html.en

C:\>netstat -an

Active Connections

Proto Local Address Foreign Address State
TCP 127.0.0.1:135 0.0.0.0:0 LISTENING

Hvem behøver patches og firewalls? (Ja, ja. Jeg ved godt at det ikke kan
stilles så firkantet op, men jeg behøver hverken at installere en patch
eller opsætte en firewall for at beskytte mig mod ovenstående
sikkerhedshul)

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-08-03 00:39

Christian Andersen skrev:

> http://www.hsc.fr/ressources/breves/min_srv_res_win.en.html.en

Hvis man har fulgt den vejledning (hvilket jeg også har), så vil
DCOM RPC slet ikke køre og så kan man vel heller ikke blive ramt
af det hackerangreb som udnytter hullet i DCOM RPC.

Alligevel vælger jeg nu at installere diverse sikkerhedspatches
efterhånden som de bliver frigivet.

Madsen.