Bitmap filer til WMP
Fra : Connie B. Berentzen

Dato : 14-12-00 03:11

Hej!

Jeg har fået til opgave at gemme bitmap filer til transparente
WMP-filer. (Står for windows ..et eller andet)

Hvor kan jeg/hvilket program kan gøre det?

I photoshop - på min mac :) - kan jeg gemme som gif, men kan
så ikke komme videre

På PC'en åbner bitmaps-filerne i Paint. Men her er baggrunden jo
hvid og den skal være transparent.

Med venlig hilsen
Connie Berentzen :)

Fra : Reynard Fox

Dato : 14-12-00 09:07

In article <919a61$2c3u$1@news.cybercity.dk>, "Connie B. Berentzen"
<cbb@grafisk.dk> wrote:

> [...]
> så ikke komme videre
>

> På PC'en åbner bitmaps-filerne i Paint. Men her er baggrunden jo

WMP lyder som Windows Media Player, eller Worst Macintosh Product, som
programmet kaldes på denne side:
http://www.maccentral.com/news/0007/05.media.shtml
Hvis du mangler Macintosh versionen af Media Player, så kan den lede dig
i fristelse her:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/en/download/mac7.asp
Da jeg ikke selv er så barbarisk at bruge programmer fra det firma
(bortset fra deres gratis postserver...), så kan jeg ikke give dig
særligt meget information om grafik i media player.
Hvis .gif ikke bager dine boller, så prøv at gemme i tiff, bmp eller
jpeg.
En sidste mulighed er, at der ikke er tale om WMP filer, men derimod WMF.
WMF skulle meget gerne stå for "Windoids meta file", og er en type
vektor grafik, i modsætning til f.eks Gif som er bitmap... Anyways, din
PhotoShop kan gemme som Wmf.

Mvh
Reynard …;>

--
Always brisk for business, and know the rules by heart.

Fra : Birger Borgwardt

Dato : 14-12-00 14:57

"Connie B. Berentzen" <cbb@grafisk.dk> wrote:

>Jeg har fået til opgave at gemme bitmap filer til transparente
>WMP-filer. (Står for windows ..et eller andet)
>

>Hvor kan jeg/hvilket program kan gøre det?

Hvis jeg skulle lave mange, ville jeg nok kikke på programmet
GraphicConverter 4.0 fra http://www.lemkesoft.com
Det har i en registreret udgave en funktion der er genial til sådanne
opgaver.

Hilsen Birger Borgwardt.

--
MvH.