Tour de France 2004
Fra : Jørgen

Dato : 03-08-03 20:08

-- Hej NG.Vi vil gerne til Tour de France i 2004 for at se cykelløb
Er der nogle der har et godt råd om det,skal man i bil / Tog /
Fly eller hvad er bedst,,,,,? og hvordan for man oplysninger om det
Tak.......
Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : Pedersen

Dato : 03-08-03 20:50

Hej Jørgen.
Det kommer helt an på hvor meget i vil følge Tour de France, om i kun vil
der ned en enkelt dag eller i vil evt. planlægge det i jeres ferie.

hilsen Tommy

Fra : Jørgen

Dato : 05-08-03 11:41

Pedersen <norling@mail.tdcadsl.dk> skrev:
>Hej Jørgen.
> [...]
Hej Tommy
Tak for dit svare.jo det skal være i vores ferie , og så måske se
bare 2-3 et.I egen bil, har du noget om det?

Jørgen

Fra : Pedersen

Dato : 05-08-03 14:45

Hej Jørgen

Jeg kan varmt anbefale at overvære 3-4 dage Tour de France, måske mere.
I skal lægge jeres feriesteder ud fra hvor de køre ( WWW.LETOUR.FR ) de
har rute, den nye for 2004 kommer om ca.2-3 måneder.
Jeg vil så anbefale at i er på hver sted i 3-4 dage så i også får set
området i er i.
Den største oplevelse er jo nok at stå på et af bjergene, har ikke selv
prøvet det endnu, men håber at vi skal det næste år.
Vi synes selv den største oplevelse er når de kører tidskørsel, får der går
der 3-5 min mellem hver rytter og det er ikke hele feltet der kommer på
engang.
Stå evt. på en lille bakke så det ikke går så hurtigt når de kommer forbi
jer.(Vi stod det sted dengang da Riis smed sin cykel væk.)
I kunne jo så slutte de 2 sidste dage inden omkring Paris, for det er der
de som regel kører tidskørsel, find så et sted hvor de tager mellemtider,
der er som regel en del mennesker især franskmænd og leg så mærke til hvor
meget de går op idet, den får ikke for lidt af rødvin, pernod,ost, pølse og
flute.
I kan så tage metroen ind til selve Paris næste dag, hvor i nok skal være
omkring kl. 1000 for at få nogle gode pladser. ( Metrostationen skal hede
Triumfbuen)
Hvis i vil stå sammen med andre dansker skal i hen omkring Dansker huset på
Champs-Elysées.

En ting er sikkert i skal altid være på det sted hvor cykelrytterne kommer
ca.2-3 timer før, for først kommer caravanen og så går der som regel yderlig
en lille time inden rytterne kommer.
Håber det var lidt hjælp ellers må du bare skrive igen.
PAS PÅ LOMMETYVE.
Hilsen Tommy

Fra : Jørgen

Dato : 05-08-03 15:45

Hej Tommy
Tusinde tak for dit indlæg, det var en stor hjælp,det vil vi prøve
til næste sommer, tak !

Jørgen