Kan ikke få to nye scsi harddiske til at v~
Fra : JL

Dato : 03-08-03 15:56

Jeg har netop modtaget to fabriksnye Maxtor Atlas 10k IV 36 gb harddiske
(LVD).
Nu har jeg prøvet med tre forskellige controllere, og tre forskellige
kabler, men intet kan få dem til at virke.
Det lyder lidt underligt at begge diske skulle være i stykker, så det er jo
nok mig der fejler, og jeg vil blive glad for enhver hjælp...

Scenario:
Server med compaq uw-2 scsi controller samt IBM serveraid 3hb controller.
På compaq controlleren sidder et 68pin SE kabel med terminator (og dette
virker fint med min gamle 18gb SE disk)
På serveraid controlleren sidder et 68pin SE/LVD kabel med terminator
(virker fint med en gammel 4gb SE disk)

Når de nye diske sættes i maskinen spinner de op når maskinen tændes, men
spinner ned efter ca 10 sek. Det er ligegyldigt hvilken controller de
tilsluttes, det er samme resultat.
På diskene er der en jumper til "delay spin". Når denne jumper er aktiveret
spinner diskene først op når de modtager et signal fra controlleren, men
slutresultatet er det samme, diskene spinner op, men spinner ned igen efter
ca. 10 sek.
Jeg har forsøgt med stort set samtlige kombinationer af jumper
indstillinger, det være sig "termination power on/off", "delay spin", "force
SE".

Jeg har derudover prøvet diskene i en anden pc, med scsi controller på
bundkortet, samme resultat, diskene spinner op, bliver genkendt af scsi
bios, men spinner ned igen.

Hvad gør jeg forkert?
På forhånd tak
- JL