6500/7500
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 03-08-03 14:58

hej
Jeg har købt et brugt Hama PCI-USB kort, som har siddet i en Powermac
7500 8.6. Jeg har lige installeret det i en Powermac 6500 8.6, men det
virker ikke. Er der stor forskel på de to maskiner?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 04-08-03 09:12

Hej Hans,
Der er forskel, men ikke noget problem ved, at du ikke kan bruge usb kortet,
du skal bare hente USB driveren fra Apple's site "USB Adapter Card Support
1.4.1" Document and Softwareeller noget i den stil og installerer det, og så
fungerer det.
Har selv monteret et USB Kort i en 6400 uden problemer men det skal være den
nyeste USB driver version ellers skal du ikke kunne forvente at kunne
installerer driveren eftersom du vil få en meddelelse om, at det ikke kan
installeres på denne computer.
Du kan prøve dette link:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=31132
Der finder du driveren, bemærk, at driveren skal installeres under mindst OS
8.6, men det har du jo.

God lyst med det.
Niels

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 04-08-03 16:31

Niels Erik Karred Larsen <nielslarsen@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=31132
> Der finder du driveren, bemærk, at driveren skal installeres under mindst OS

Tak for hjælpen. Desværre lykkedes det ikke at få det til at virke, jeg
tror at kortet på en eller anden måde var forkert. Jeg har i alle
tilfælde sendt det retur, jeg er i forvejen ved at blive gråhåret så jeg
vil ikke yderligere fremskynde processen.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 04-08-03 18:35

> [...]
> tilfælde sendt det retur, jeg er i forvejen ved at blive gråhåret så jeg
> vil ikke yderligere fremskynde processen.

Hej Hans,
Det var da trist at høre, det har normalt ikke noget at sige hvilket mærke
det er.
Man kan tjekke om det er registreret som usb kort i systemprofil, hvis
driveren ikke har virket vil der bare stå "pci-kort" på port et eller andet.

fortsat god dag.
Niels

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 04-08-03 21:25

> [...]
> driveren ikke har virket vil der bare stå "pci-kort" på port et eller andet.

Det gjorde jeg også, det var registreret som usb kort, men der stod
noget i retning af "uanvendeligt". Jeg har som sagt pillet det ud så jeg
kan ikke tjekke den nøjagtige ordlyd, men det kan godt være jeg har
været for utålmodig. Jeg vil nok prøve at få fat i et andet kort, så vil
jeg huske dine råd.

Mvh
Hans Jørgen