Hvordan tilslutter man korrekt TV til TV-O~
Fra : Martin T.

Dato : 03-08-03 11:04

Hej

Skal TV og/eller computer være slukket før man tilslutter eksempelvis
Composite eller S-Video kabel?

Kan der blive sendt en slags feedback gennem fjernsynet til grafikkortet,
når det er tændt, der kan ødelægge TV-Out?

Grunden til jeg spørger er, at TV-Udgangen er blevet defekt endnu engang på
mit Tyan Radeon 9500 Pro. Dette er nr. 2 kort. Det 1. havde også TV-Out
problemer. Har virket upåklageligt i flere måneder og pludselig virkede
Composite indgangen ikke mere (kan overhovedet ikke få billede frem). Så
brugte jeg S-Video indgangen i nogle dage og vupti, så er den røget (Viser
meget mørkt billede med manglende farvenuancer, hvid = grå).

Med mit reserve Built by Ati 8500 grafikkort er der aldrig problemer. Kan
tilslutte tv til computer, mens de er tændt uden problemer, både S-Video og
Composite. Billedet er knivskarpt.

Mvh. Martin

Fra : Flare

Dato : 03-08-03 11:21

> Kan der blive sendt en slags feedback gennem fjernsynet til grafikkortet,
> når det er tændt, der kan ødelægge TV-Out?

Ved jeg ikke, men jeg har oplevet det stik modsatte. AV indgangen på min
video brændte af og billedet belv nøjagtig som du beskrev det. Men hvis jeg
rør selve scarstikket som skal sættes i videon får jeg et kæmpe rap over
fingrene. Ved ikke om det er normalt.

Mvh
Anders

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-08-03 12:48

Martin T. wrote:

> [...]
> tilslutte tv til computer, mens de er tændt uden problemer, både S-Video og

Du har sandsynligvis et jordings-problem.
FollowUp-To sat til dk.teknik.tv+video