Win XP: hvilke programmer til hvilke filer
Fra : Lasse

Dato : 03-08-03 08:41

Hvor i WIn XP (Dansk) definere jeg hvilket program der skal benyttes til at
åbne bestemte filer?

Og hvor i OE 6 definerer jeg at der skal benyttes "Sv:" og ikke "Re:" i
usenet svar-meddelelser?

På forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 09:13

Lasse skrev:
> Hvor i WIn XP (Dansk) definere jeg hvilket program der skal benyttes
> til at åbne bestemte filer?

Prøv news:dk.edb.system.ms-windows

> Og hvor i OE 6 definerer jeg at der skal benyttes "Sv:" og ikke "Re:"
> i usenet svar-meddelelser?

En dårlig ide, da mange newsservere sorterer
Sv fra og dermed når dit indlæg ikke frem.

Specifikke OE spg. besvares i:

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Lasse

Dato : 03-08-03 09:40

"Gevaldi" <georg_valdi (at) hotmail.com> skrev i en meddelelse

-klip- > Specifikke OE spg. besvares i:

> --
> /Gevaldi

Fint nok med dine henvisninger Gevalia, men et hurtigt kig i denne gruppe
siger mig at ca. hvert femte spørgsmål drejer sig om OE, så jeg er åbenbart
ikke den enenste der er galt på den. Og mit spørgsmål drejede sig jo ikke om
OE-Express.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 09:50

Lasse skrev:
> [...]
> gruppe siger mig at ca. hvert femte spørgsmål drejer sig om OE, så
> jeg er åbenbart ikke den enenste der er galt på den. Og mit spørgsmål

Vil du så definere for mig hvad OE 6
står for?

Du skrev:
"Og hvor i OE 6 definerer jeg at der
skal benyttes "Sv:" og ikke "Re:" i
usenet svar-meddelelser?"

OE 6 står altså for *Outlook Express 6*

Og da der findes en specifik ng til
netop *dit* spg., ja så må det
formodes at experter i netop det
mail program findes der.

Fra : Lasse

Dato : 03-08-03 12:20

> Vil du så definere for mig hvad OE 6
> står for?

Ok Gevalia, jeg rettede jo også mig selv efterfølgende (1 min efter), men
den post kan du måske ikke se?

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 12:33

Lasse skrev:

> Ok Gevalia,

Gevalia, hvem er det

> jeg rettede jo også mig selv efterfølgende (1 min efter),
> men den post kan du måske ikke se?

Jo, men den nåede ikke frem inden
jeg svarede

Fut etiketten

Fra : Lasse

Dato : 03-08-03 09:44

"Lasse" <lasse@pap-kasse.dk> skrev i en meddelelse

> -klip- .... Og mit spørgsmål drejede sig jo ikke om
> OE-Express.

Ok det gjorde det åbenbart, beklager, det var en skrivefejl, mente korrekt
Outlook 2002

Fra : pre

Dato : 03-08-03 13:16

Funktionen er i begge Outlook´er næsten den samme.
pre

Fra : pre

Dato : 03-08-03 10:34

I WINXP kan du enten bruge KontrolPanel/mappe indstillinger- Filtyper til at
ændre associeringen mellem program og fil - eller denne opskrift som ikke
nødvendigvis behøver at ha´ permanent effekt.

To change the program that opens a file

1.. Open Windows Explorer.
2.. Click the file that you want a different program to open.
3.. On the File menu, click Properties.
4.. Click Change.
5.. Click the name of the program that you want to open the file, or click
Other to select a program that is not listed.

I OE6 ligger der en indstilling "Brug Engelske Brevhoveder i
Funktioner/Indstillinger, fanen Send - Internationale indstillinger.

Fra : hcma

Dato : 03-08-03 16:42

"Lasse" <lasse@pap-kasse.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor i WIn XP (Dansk) definere jeg hvilket program der skal benyttes til
at
> åbne bestemte filer?

Fik du nogensinde løst ovennævnte??? Hvis ikke:
Start -> Kontrolpanel -> Mappeindstillinger ->Fanebladet Filtyper og så
bestemmer du det herfra.
m v h
HC