Mulighed for frikaldsnummer i udlandet
Fra : John Jessen

Dato : 02-08-03 21:25

Hej,

Et måske lidt triggy spørgsmål, men jeg prøver: Jeg har en forretning som
har kontor i udlandet, og ønsker at bl.a. danske kunder kan ringe uden at
være bange for at skulle betale en ublu udenlandstakst. Hvordan strikker man
dette sammen, evt. sådan at kunden betaler dansk rigstakst, og vi så betaler
udlandsdelen ????

John

Fra : Pongo

Dato : 02-08-03 21:35

John Jessen wrote:
> [...]
> Hvordan strikker man dette sammen, evt. sådan at kunden betaler dansk
> rigstakst, og vi så betaler udlandsdelen ????

Det sidste (kunden betaler dansk takst) kan vil klares ved en almindelig
viderestilling.
Man kan også godt få et frikaldsnummer, der henviser til et udenlandsk
nummer. Jeg tror at sådanne numre nomalt er i serien 8088xxxx. (Måske er
der flere serier end denne)
/Klaus

Fra : Kent Glerup

Dato : 02-08-03 21:41

"John Jessen" <John_Jessen2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> dette sammen, evt. sådan at kunden betaler dansk rigstakst, og vi så

En lidt kreativ løsning:
Hvis du har et omstillingsanlæg et sted i DK, ringer kunden til det,
hvorefter anlægget viderestiller kaldet til udlandet. Så betaler kunden
lokaltakst, mens du betaler udlandstaksten.

Lidt mere kreativ (og meget federe og dyrere)
Et moderne omstillingsanlæg et sted i DK, samt kontoret i udlandet. Derefter
Voice over IP mellem de to steder. Så betaler kunden igen lokaltakst, mens
du kun betaler omkostningerne til de to dataforbindelser der er nødvendige i
begge ender.

MVH
Kent Glerup

Fra : H_Luchter

Dato : 02-08-03 23:13

Rigstakst. Ja fint skal det være.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 03-08-03 16:33

Hej

"John Jessen" <John_Jessen2003@yahoo.com> wrote:

> [...]
>dette sammen, evt. sådan at kunden betaler dansk rigstakst, og vi så betaler

Og ud over flere gode forslag med hensyn til viderestilling osv. så
findes der jo også muligheden med et 70-nummer, ved ikke om du samtidigt
skal bruge nummeret i en Dansk afdeling ? - 70 numre kan du selv
bestemme hvortil skal ringe, altså f.eks. til din afdeling i udlandet. -
Du kan se mere om den mulgihed på TDC's hjemmesider.

Og, for at du så ikke selv kommer til at betale en ublu udenlandstakst,
så opretter du en aftale med et af de utallige telefirmaer som tilbyder
billig udenlandstelefoni. - kig f.eks. på:

http://www.uvtc.com/timepiece/denmark/index.asp

Og viderestiller samtalerne via disse.

Flere forslår at bruge et omstillingsanlæg, det er ikke nødvendigt,
ethvert telefon abonnement kan viderstille en samtale, blot man
abonnerer på tjenesten, så hvis det nummer du vil anvende til dine
kunder _kun_ skal bruges til dette ene formål, så opret en alm. tlf.
abb. bestil 'viderestilling' og så er den sag klar, når du een gang for
alle har 'opsat' systemet, behøver du aldrig mere tænke på det.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Thomas Rygaard

Dato : 03-08-03 21:56

Hej John

Her kommer løsningen på dit problem.

Et toldfrit nummer fås i princippet hos mange teleselskaber heriblandt det
billigste (reklame) i danmark www.tele-link.dk , som er eget af
undertegnede. Vi tilbyder en CallMe 800 service (er ikke registreret på
hjemmesiden endnu) hvor kunder kan ringe utrolig billigt til dig/dit firma.
Da du bliver opkrævet over dit kreditkort fra USA sparer du også den danske
moms. Der imidlertid 4 mindre problemer med 800 numre
1. De koster ca. 1500 kr i oprettelse, et relativt dyrt engangsbeløb. Dog
billigt abonnement 1$ pr måned.
2. Mange lande tillader ikke brugen af 800 numre. TeleLink tilbyder 800
opkald fra 29 lande.
3. Det kan tage op til 6 uger at oprette.
4. Visse lande opkræver et mindre gebyr for opkald via tollfree.

Hvis du er interesseret i at høre nærmere eller hvis du har yderligere
spørgsmål kan undertegnede kontaktes på internetadressen på hjemmesiden
under menuen "kontakt".

TR

TeleLink tilbyder 800 numre på med opkald fra disse 29 lande.

USA Hungary Norway
Belgium Iceland Philippines
Canada Ireland Poland
Czech Republic Israel Portugal