Dræbe blæseren på ASUS GF4 Ti 4200
Fra : Bach|DK|

Dato : 02-08-03 21:09

Er der nogen der har prøvet at hive stikket fra blæseren på dette kort
og køre uden for at fjerne støjen? Ved ikke helt om jeg tør hvis nu
lortet brænder af?

--
Michael Bach

ICQ#: 56140045
OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-08-03 21:21

Bach|DK| wrote:
> Er der nogen der har prøvet at hive stikket fra blæseren på dette kort
> og køre uden for at fjerne støjen? Ved ikke helt om jeg tør hvis nu
> lortet brænder af?
'
Jeg tror lortet vil brænde af.. Bliver den ikke allerede pænt varm?

Kig evt. tråden " Køler til MSI GF4 48000SE " skrevet her for et kort
stykke tid siden..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Olesen

Dato : 02-08-03 21:40

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> '
> Jeg tror lortet vil brænde af.. Bliver den ikke allerede pænt varm?

Støjer den så meget ?
Synes ikke mit system med nævnte kort er særlig støjproblematisk..ellers
kan du jo koble den fra, og score en original P4 cpu-køler...denne
kan du sætte ovenpå og lade blæse ned på køle-kernen på grafik-chippen..
Den er nemmelig pæn støjsvag i sig selv..p4 blæseren.

Fra : Brian Olsen

Dato : 02-08-03 21:47

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> wrote in message news:bgh5kr$odl$1@news.net.uni-c.dk...
> Er der nogen der har prøvet at hive stikket fra blæseren på dette kort
> og køre uden for at fjerne støjen? Ved ikke helt om jeg tør hvis nu
> lortet brænder af?

Det kan det umuligt holde til, men Zalman er din ven:

<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724817908>

Ganske let og lige til at montere, og ingen blæserstøj bagefter !

Mvh
Brian Olsen

Fra : Ulrich

Dato : 03-08-03 09:22

"Brian Olsen" <nyhed@REMOVEdbmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> <http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724817908>
>
> Ganske let og lige til at montere, og ingen blæserstøj bagefter !

Har sådan en, edder god

--
Hygge Ulrich

---

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-08-03 10:19

Brian Olsen wrote:
> Ganske let og lige til at montere, og ingen blæserstøj bagefter !

Men ingen garenti efterfølgende...

--
Martin K

Fra : Jan S Frederiksen

Dato : 03-08-03 15:08

Hej Bach
Jeg vil også tilslutte mig Brian/Ulrich konklusion.
Med en smule fingersnilde har du nul støj fra den kant.

--
Jan S Frederiksen
9530 Støvring

....Man bør undlade at accelerere geologisk opståede fragmenter i ballistiske
baner såfremt man residerer i et domicil af transparent karakter.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 23:34

> [...]
> Er der nogen der har prøvet at hive stikket fra blæseren på dette kort
> og køre uden for at fjerne støjen? Ved ikke helt om jeg tør hvis nu

Hej.
Jeg vil ikke anbefale at du stopper blæseren på dit gfx kort, men på mit
palit gforce4ti4200 gik blæseren i stykker, og stoppede brat en dag... Men
det fandt jeg først ud af da jeg en sommerdag åbnede kabinettet. Jeg
oplevede ingen ustablilitet af nogen grad, heller ikke i 3d spil.

Fra : Morten Larsen

Dato : 05-08-03 19:20

> [...]
> det fandt jeg først ud af da jeg en sommerdag åbnede kabinettet. Jeg
> oplevede ingen ustablilitet af nogen grad, heller ikke i 3d spil.

Hvordan ved du at den ikke stoppede 10sek. før du åbnede kabinettet ?
Stoppede brat ? hvordan ved du det ?

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 20:01

"Morten Larsen" <mortenlarsenNOSPAM@NOSPAM.tdcadsl.dk> wrote in message
Men

> Hvordan ved du at den ikke stoppede 10sek. før du åbnede kabinettet ?
> Stoppede brat ? hvordan ved du det ?
>
> Morten

Ved nogle opstarter(med siden af kabi pillet af) startede blæseren ikke, og
der var ingen fejl mens den ikke kørte rundt...
Jeg kørte i flere måneder med blæseren stoppet....

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-08-03 15:24

> Er der nogen der har prøvet at hive stikket fra blæseren på dette kort
> og køre uden for at fjerne støjen? Ved ikke helt om jeg tør hvis nu
> lortet brænder af?

Du skal nok ikke bare slukke for propellen... men prøv om den ikke funker
tilstrækkeligt med kun 7 Volt...

Jeg har koblet ventillatoren på mit Ti4200, 8x, 64MB) kort om til Volt, og
kølepladetemperaturen holder sig fint under 50°. Min GPUventillator får
strøm fra et harddiskudtag - ligesom til indsugningsventillatoren nederst i
kabinettet på nederste billede på
http://hjem.get2net.dk/villy/cool/index.html

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy