Lås til Win xp
Fra : J&B

Dato : 02-08-03 17:26

jeg har set i nogen butikker, så som Merlin/fona osv.
at man kan låse sin windows xp

Er der nogen der ved hvad sådan et program hedder
og hvor man kan købe det / eller downloade det?

Da jeg ikke kan have min computer i fred
selv om den er med password på i pauseskærmen
sidder der tit nogen og roder når jeg kommer
tilbage til min computer

MVH
J&B

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-03 17:49

In dk.edb.sikkerhed, J&B wrote:

>jeg har set i nogen butikker, så som Merlin/fona osv.
>at man kan låse sin windows xp

Tryk Win + L, men det kræver at du har kode på din konto, ellers er
det jo ikke til megen hjælp.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-03 20:13

J&B wrote:

> jeg har set i nogen butikker, så som Merlin/fona osv.
> at man kan låse sin windows xp

I win2000 kan jeg trykke ctrl-alt-del og vælge lock computer, det
fungerer perfekt. Om man kan det samme på XP skal jeg ikke kunne
sige, men du kan da prøve..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-03 20:15

In dk.edb.sikkerhed, Thomas Strandtoft wrote:

>I win2000 kan jeg trykke ctrl-alt-del og vælge lock computer, det
>fungerer perfekt. Om man kan det samme på XP skal jeg ikke kunne
>sige, men du kan da prøve..

Hvis du slår "welcome screen" fra, så kan du. Men Win + L er nemmere,
det er bare en genvej til samme "lås computer".

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-03 20:19

Lars Stokholm skrev:

>Hvis du slår "welcome screen" fra, så kan du. Men Win + L er nemmere,
>det er bare en genvej til samme "lås computer".

Hvad hjælper al den låsen når det ikke hjælper at låse
pauseskærmen?

Mon ikke folk bare brutalslukker og logger ind selv?

--
Bertel

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-03 20:31

In dk.edb.sikkerhed, Bertel Lund Hansen wrote:

>Mon ikke folk bare brutalslukker og logger ind selv?

Det kræver at de har deres egen konto, eller kender kodeordet til en.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-03 21:05

Bertel Lund Hansen wrote:

> Mon ikke folk bare brutalslukker og logger ind selv?

Min maskine er sat op til at kræve authenication. Folk kan godt
brutalslukke og tænde igen, men uden et username og password på
min maskine når de ikke ret langt. Brutalslukket kværker så
eventuelle processer jeg havde kørende da jeg låste computeren,
men det er nok næppe noget de gør mere end en gang når de opdager
at det er formålsløst..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-03 21:26

Thomas Strandtoft skrev:

>Min maskine er sat op til at kræve authenication.

Jamen, så må de jo kende dit kodeord.

Prøv at skifte det og se om det hjælper.

--
Bertel

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-03 21:45

>Jamen, så må de jo kende dit kodeord.
>
>Prøv at skifte det og se om det hjælper.

Jeg tror at du taler sort, Bertel, men jeg er ikke sikker.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-03 23:34

Lars Stokholm skrev:

>Jeg tror at du taler sort, Bertel, men jeg er ikke sikker.

Jeg henvender mig til den forkerte.

--
Bertel

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-03 21:51

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jamen, så må de jo kende dit kodeord.
>
> Prøv at skifte det og se om det hjælper.

Duøh, Bertel, det er ikke mig der har problemet, jeg fortæller
bare hvordan det *kan* fungere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-03 21:02

Lars Stokholm wrote:

> Hvis du slår "welcome screen" fra, så kan du.

"welcome screen" kender jeg ikke, er det noget XP specifikt?

> Men Win + L er nemmere,
> det er bare en genvej til samme "lås computer".

Ikke på mit tastatur, det er 102 tasters..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-03 21:43

In dk.edb.sikkerhed, Thomas Strandtoft wrote:

>"welcome screen" kender jeg ikke, er det noget XP specifikt?

Jep, det er sådan en popsmart logon-skærm:

<http://betatester.tin.it/images/dg6-windowslogon.gif>.

Indstillingen har også indflydelse på f.eks. Ctrl + Alt + Del.

>Ikke på mit tastatur, det er 102 tasters..

Nå, ok. :)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-03 21:53

Lars Stokholm wrote:

> Jep, det er sådan en popsmart logon-skærm:
>
> <http://betatester.tin.it/images/dg6-windowslogon.gif>.

Okay, så popsmart er mit system heldigvis ikke..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-03 22:02

>Okay, så popsmart er mit system heldigvis ikke..

Det /kan/ slås fra. :)

Fra : Karin Hansen

Dato : 06-08-03 12:16

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> wrote in message

> Det /kan/ slås fra. :)

Hvor gør man det?

--
Mvh. Karin
"fjerndette" fra min mailadresse

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-08-03 12:40

In dk.edb.sikkerhed, Karin Hansen wrote:

[Slå "Welcome screen" fra]

>Hvor gør man det?

Jeg kan kun på engelsk: Kontrolpanelet -> User Accounts -> Change the
way users log on or off -> Fjern hakket i "Use Welcome screen".

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Karin Hansen

Dato : 07-08-03 08:08

> In dk.edb.sikkerhed, Karin Hansen wrote:
>
> [Slå "Welcome screen" fra]

> Jeg kan kun på engelsk: Kontrolpanelet -> User Accounts -> Change the
> way users log on or off -> Fjern hakket i "Use Welcome screen".

Takker

Fra : J&B

Dato : 02-08-03 21:35

> Hvis du slår "welcome screen" fra, så kan du. Men Win + L er nemmere,
> det er bare en genvej til samme "lås computer".

Ja Win + L virker helt fint det er jeg meget glad for
jeg takker mange gange

J&B

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-03 21:46

In dk.edb.sikkerhed, J&B wrote:

>Ja Win + L virker helt fint det er jeg meget glad for
>jeg takker mange gange

Velbekomme. :) Har du kodeord på din konto, så man skal skrive det,
inden man bliver lukket ind i system igen?

Fra : Michael

Dato : 02-08-03 22:48

J&B wrote:

> Ja Win + L virker helt fint det er jeg meget glad for
> jeg takker mange gange
>
> J&B

Jeg tror ikke det hjælper i dette tilfælde
Når jeg låser min computer står der på skærmen, kan kun låses op
af brugeren som har låst computeren eller en Administrator.
Der må være en eller flere Administratorer konti på den computer
Du arbejder på.

Michael

Fra : J&B

Dato : 03-08-03 00:08

> [...]
> af brugeren som har låst computeren eller en Administrator.
> Der må være en eller flere Administratorer konti på den computer

Der er kun en konto på min computer og jeg er Administrator
har sat et printscreen på "dk.binaer"
under "Lås win xp fra dk.edb.sikkerhed"

J&B