Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ældre Nikon
Fra : Michael

Dato : 01-08-03 22:25

Jeg har et gammelt Nikon EM som det nok ikke kan betale sig at få repareret.
Men jeg har også en masse udstyr til det.
En MD-E motor, SB-E Blitz, Nikkor 28 mm, Nikon 50 mm, 100 mm, Tokina 35-105
mm zoom, 80-200 mm zoom. Gode gamle manuelle glasskår

Mit spørgsmål til eksperterne er nu:
Hvor køber jeg et nyt - gammelt - kamerahus Nikon EM/FG/FG-20 ?
Billigt og ikke slidt op/for brugt.
Jeg hatr kikket på fotokritik.dk og dba.dk, men der var ikke noget. Hvad er
der ellers af brugt udstyr steder ?

Jeg så det sidste år hos Ludvigsen til 700 kr og det er sådan noget jeg har
tænkt mig.

Eller skal jeg helt droppe det gamle udstyr og købe et nyt Nikon?
Hvilket skal det være da det skal være inklusiv en fornuftig zoom (35-105
mm) og ikke koste for meget. Max3000, men gerne mindre.

/Michael

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-08-03 22:57

On Fri, 1 Aug 2003 23:24:59 +0200, Michael wrote:

> [...]
>En MD-E motor, SB-E Blitz, Nikkor 28 mm, Nikon 50 mm, 100 mm, Tokina 35-105
>mm zoom, 80-200 mm zoom. Gode gamle manuelle glasskår

Er objektiverne af E-serien? Det er de sikkert, hvis de er købt sammen
med et EM. Hæderlige objektiver, men ikke noget jeg ville ofre liv og
lemmer for at beholde, hvis der bød sig en gunstig byttehandel.

> [...]
>Billigt og ikke slidt op/for brugt.
>Jeg hatr kikket på fotokritik.dk og dba.dk, men der var ikke noget. Hvad er

Må Ebay-auktionerne ude i Tyskmandsland, er der p.t. op mod en snes
EM-huse med eller uden tilbehør. Du kunne jo følge nogle af de første
indtil der falder hammerslag og se hvad de ender med at koste og så
overveje at lægge et bud ind selv.

Ved køb inden for EU kommer der ikke told og moms, men påregn fragt og
eventuelt bankgebyr for overførsel af pengene til sælger.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 02-08-03 01:30

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ved køb inden for EU kommer der ikke told og moms, men påregn fragt og
> eventuelt bankgebyr for overførsel af pengene til sælger.

Serie E-linserne er hæderlige, se evt. test på denne side:
http://www.kenrockwell.com/nikon/nikkor.htm
Et andet kamerahus er selvfølgelig en billig løsning.
mvh
Sven Ole Pedersen

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 02-08-03 01:36

"Sven Ole Pedersen" <sop@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.kenrockwell.com/nikon/nikkor.htm
> Et andet kamerahus er selvfølgelig en billig løsning.

Lige et link mere:
http://mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/emfgfg20/eserieslenses/index.htm
mvh
Sven Ole Pedersen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-08-03 06:56

Sat, 2 Aug 2003 02:30:20 +0200, skrev Sven Ole Pedersen:

>Serie E-linserne er hæderlige, se evt. test på denne side:
>http://www.kenrockwell.com/nikon/nikkor.htm

Hvad er forskellen på "hæderlige" og "hæderlige"?
Jeg skrev IKKE at E-objektiverne er dårlige!

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Niels Kristian Bech ~

Dato : 02-08-03 04:38

Fra : Dag Stinus

Dato : 02-08-03 09:44

"Michael" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> Hvilket skal det være da det skal være inklusiv en fornuftig zoom (35-105
> mm) og ikke koste for meget. Max3000, men gerne mindre.

Hej Michael.

Foto/C (Holbergsgade i København) sælger p.t. et sæt bestående af en Nikon
F75 med en Nikkor 28-100mm og en Nikkor 70-300 for 4000 kr. Jeg ved godt at
det er mere end 3000 men det virker som en godt tilbud. Selvom jeg har
rigelige mængder Nikon-udstyr (F5 og F3) i forvejen er jeg selv lidt fristet

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : jhyden

Dato : 17-08-03 12:52