Er der til TDBGrid en 'OnChange' eller lig~
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 01-08-03 21:05

Hej NG!

Jeg har et program, hvor jeg benytter en del databaser, der bruger
relationer. Til at vise deres indhold bruger jeg bl.a. nogle TDBGrid's.

Eks.:
Jeg har to TDBGrid's, TDBGrid1 og TDBGrid2, der viser indholdet i Tabel1 og
Tabel2.
Tabel1 indeholder bl.a. personnavne og Tabel2 indeholder filnavne på
billeder, som vises i en TImage.
Grunden til, at jeg har valgt TImage frem for DBImage og BLOB-felt, er, at
databasefilen vil blive meget stor med flere tusinde billeder.

Når jeg med f.eks. piletaster 'bladrer' i TDBGrid1, skifter visningen i
TDBGrid2.
Nu vil jeg gerne have, at hver gang TDBGrid2 peger på en ny record (= nyt
filnavn) bliver TImage opdateret med det nye billede. Dertil ville en
OnChange jo nok være velegnet, men den kan jeg ikke finde!

Er der nogen, der har gode forslag?

Kurt Guldbæk
kurt@guldbaek.net
www.guldbaek.net

Fra : Harald

Dato : 01-08-03 22:38

"Kurt Guldbæk" <kurt@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> filnavn) bliver TImage opdateret med det nye billede. Dertil ville en
> OnChange jo nok være velegnet, men den kan jeg ikke finde!

Ja brug OnDataChange i din TDataSource.

/HK

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 02-08-03 10:25

Tak til Harald, det var lige hvad jeg har brug for!

Mvh Kurt