5900 ultra er såå langsomt ???
Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 20:29

Jeg har lige købt mig et Creative feforce fx 5900 ultra.

efter at have læst tomshardware som bruger gunmetal som en benchmark....er
jeg blevet helt sikker på at der er noget galt da mit kort når en avarage på
kun 7.2 fps tomshardware når 28 fps med samme settings.....

nogen der ved hvorfor mit kort ikke vil yde som et rigtigt 5900 ?
det ligger mellem 42 og 54 grader max, og resten af systemet ligger mellem
33-43 grader

mb er configureret til 320 mhz ram, fsb på 239, 1.6 volt, agp/pci 66/33 ram
volt er auto og agp volt er 1.5

mit system er:
asus p4c800 med 2.8 ghz@3.4ghz 1gb kingston hyperx (2-3-3-7)
5x western digital 120 gb diske 7200 rpm 8mb cache
audigy2
promise sx4000 controller (med 4 af wd diske på)
tv kort
vga, northbridge og cpu er vandkølet (asetec)
brænder, cd rom drev, ls120 drev

creatives kort er iøvrigt et ganske nemt kort at montere vandkøling på

Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-03 10:19

glemte vist at nævne at jeg bruger detonator 44.03, jeg har også prøvet med
45.20 de gav lidt flere fps, måske 3 eller sårn i gennemsnit, men nu vil jeg
have den til at yde med 44-03 driverne først og så kan jeg altid opgradere.

Lasse

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 02-08-03 18:10

"Lasse Lundberg" <lasse_at_lundberg-net_dot_dk> wrote in message
> [...]
> jeg blevet helt sikker på at der er noget galt da mit kort når en avarage

> kun 7.2 fps tomshardware når 28 fps med samme settings.....

Det lyder meget lavt, jeg får 26 fps med et Radeon 9800 Pro. Prøv at gå ind
i DirectX dialog og check efter, om AGP overhovedet er aktiveret. Du kan få
den frem ved at skrive "dxdiag" (den gåseøjne) i Windows->kør.
---
Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-03 11:50

"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> wrote in message
> [...]
> i DirectX dialog og check efter, om AGP overhovedet er aktiveret. Du kan

> den frem ved at skrive "dxdiag" (den gåseøjne) i Windows->kør.

jo det er slået til, men den melder at der kun er 128 mb ram(på kortet) over
alt på nær i nvidia driverne som skriver 256.

windows er totalt opdateret.....og jeg har dl alle driverne fra asus til
motherboardet.

jeg kan få den op på 14 fps hvis jeg slå alt ned på det mindste på nær
opløsningen som er 1024 og 4xfsaa, som er det tomshardware som de eneste
parameter beskriver.

jeg kan ikek andet en tro at kortet er defect.....vi testede gunmetal på et
gforce3 og det kørte langt bedre med samme settings.

Lasse

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-08-03 18:33

> [...]
et
> gforce3 og det kørte langt bedre med samme settings.

Det lyder som om, at et eller andet er galt med kortet. Sandsynligvis er
memorysystemet beskadiget. Har du prøvet at teste kortet SiSoft Sandra?
---
Mvh
Anders

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-08-03 18:51

skrev i en meddelelse news:3f2abee5$0$5168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> nogen der ved hvorfor mit kort ikke vil yde som et rigtigt 5900 ?
> det ligger mellem 42 og 54 grader max, og resten af systemet ligger mellem
> 33-43 grader

Er du sikker på at kortet går i 3D mode ?

Med PowerStrip(eller Nvidia egne driver) kan du sætte
sætte 2D & 3D speed

hvis du nu skruer hasigheden ned i 2d mode
og du får færrer fps i et 3d game, så er der noget galt.

Jan Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-03 21:16

jeg har prøvet at sætte clock pseed til 450 for både 2d og 3d ingen ændring
....(med coolbits reg hack)

hvilke test er det du tænker på i sissoft ?

har været inde i directx og agp var slået til

tak for hjælpen indtil videre men jeg kunne godt bruge nogen flere hints da
kortet stadig ikke virker som det skal

en lille side note: jeg kan godt spille counterstrike, og deslignende ikke
så krævende 3d spil de kører fint, og der er ikke nogen defecter at se når
spillene kører (som f.eks. pixels der er farvede forkert eller andre
anormileter, som tyder på oc)...spillene kører bare af h...til.

P.F.T.
Lasse

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 04-08-03 13:04

>snip<

> hvilke test er det du tænker på i sissoft ?

SiSoft kan aflæse al information om dit system. Hvis programmet rapporterer,
at dit kort kun har 128 mb RAM, er der højeste sandsynligt noget galt med
kortet.
---
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-03 07:18

efter frisk install af win2k....viser det sig at være et software problem,
da den nye w2k godt kan finde 256 mb ram.....men den gamle kun kan finde
128....indtil man kommer ind i driverne til kortet de rapporterede korrect
256 på nær i adapter fanebledet som kun vist 256

any how en reinstall af windows og vupti 27 frames i gunmetal, fuld knald på
3dmark, og unreal kører fint....i d3d...men i opengl er den kun ca ½ så
hurtig ???

ude over opengl så ser det nu ud til at kortet har det helt fint, jeg siger
tak for hjælpen.....

Mvh
Lasse

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 06-08-03 16:08

> [...]
>
> any how en reinstall af windows og vupti 27 frames i gunmetal, fuld knald

> 3dmark, og unreal kører fint....i d3d...men i opengl er den kun ca ½ så

Jeg havde venet et lidt bedre resultat i Gunmetal, da denne benchmark er
kraftigt optimeret for Nvidia's GeForceFX kort, men med 27 fps lyder det
trods alt som om, at kortet nu virker korrekt.

Mht. UT2003 så er grafikmotoren optimeret for Direct3D, og OpenGL er kun
understøttet for at sikre kompatabilitet med Linux og Mac. Derfor bør man
kun køre i OpenGL, hvis Direct3D af en aller anden grund driller. OpenGL
understøtter heller ikke shaders, cubicmapping og andre avancerede grafiske
funtkioner. Med andre ord: kør Direct3D og glem OpenGL i UT2003.

> ude over opengl så ser det nu ud til at kortet har det helt fint, jeg
siger
> tak for hjælpen.....

Velbekomme.
---¨