Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spejlrefleks - digi, eller en kombination.~
Fra : Rasmus Birck

Dato : 01-08-03 20:00

Hej NG

Jeg er træt af engangskemeraer og har besluttet at købe et kamera(jeg
har ca 5000 at gøre godt med), der kan dække mit behov, dvs. ferie,
fester o.l. men er i tvivl om hvad den bedste løsning er, hvis jeg
gerne vil have mulighed for at lege lidt med at fotografere.

Et digital-spejlrefleks med fast objektiv.? Jeg har prøvet et, og
synes egentlig udemærket om resultatet.

Et digital, i så fald er der nogen der har et godt bud.? Gerne et hvor
man kan indstille lukketid..??

Et spejlrefleks. Jeg har set flere tilbud, med kamera, 2 objektiver,
måske et stativ, til ca. 3000 til 4000. Men er det for billigt hvis
man gerne vil have et godt et.?

Endelig så kender i måske nogle sider jeg kan prøve at checke ud.?
Eller har i en oss i gruppen..?

/Rasmus

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-08-03 20:23

"Rasmus Birck" <rbirck@ofir.dk> wrote in message

> Et spejlrefleks. Jeg har set flere tilbud, med kamera, 2 objektiver,
> måske et stativ, til ca. 3000 til 4000. Men er det for billigt hvis
> man gerne vil have et godt et.?

I disse tider er der mange, der flygter fra "rigtige" kameraer med film.
Derfor kan man tit købe gode brugte kameraer og objektiver til rene
røverpriser.

Bo //

Fra : Jesper Juul

Dato : 01-08-03 20:31

"Rasmus Birck" <rbirck@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne vil have mulighed for at lege lidt med at fotografere.
>
> Et digital-spejlrefleks med fast objektiv.? Jeg har prøvet et, og

Du får ikke meget dig. spejlrefleks for 5K.

> [...]
>
> Et spejlrefleks. Jeg har set flere tilbud, med kamera, 2 objektiver,
> måske et stativ, til ca. 3000 til 4000. Men er det for billigt hvis

der er vist generelt tilbud på Nikon F75 med to objektiver til 3-3,5K, det
er dog et analog kamera.

> Endelig så kender i måske nogle sider jeg kan prøve at checke ud.?
> Eller har i en oss i gruppen..?

Der er rigtigt mange som skifter til dig. så der er mange muligheder på
brugtmarkedet for at købe et analog slr til en god pris.

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk

Fra : pwa

Dato : 01-08-03 22:37

Prøv at kigge på Sony F717, det ligger desværre nok lidt højere i pris end
det du vil investere.
ikke destomindre få du fuld valta for pengene (prøv om du kan få lidt af
husholdningspungen)
det er simpelthen det bedste digitale camera til pengene (ca 6.800).kan
måske findes billigere. En fremragende gengivelse i naturlige farver, 5 Mega
pixel, en lysstyrke på F1:2.0 , 5x zoom ..
Jeg har prøvet 4 forskellige fabrikater..ingen er på højde med dette, og
skarpheden er sublim
(optik Carl Zeis). eneste anke: det er lidt stort til lommen...
se en test her....jeg har ingen kommerciel interesse i dette.

http://www.goeckerprof.dk/juni_buchmannscorner.htm#sony717

vh pa

Fra : Lars [8210]

Dato : 01-08-03 23:48

Rasmus Birck wrote:
> [...]
billigt hvis
> man gerne vil have et godt et.?
>
> Endelig så kender i måske nogle sider jeg kan prøve at

Hej Rasmus

Gå efter en brugt Canon EOS D30 eller D60. ( digital SLR)

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : martin

Dato : 02-08-03 20:38

> Gå efter en brugt Canon EOS D30 eller D60. ( digital SLR)

Det kan du ikke få for 5000,- Du kan måske få et D30 for 7-8000, men så
mangler du også objektiver...

--
Martin Kaltoft