Angående Nokia 7250i
Fra : Poul / Rødding

Dato : 01-08-03 18:02

Hej

Jeg har bestilt en Nokia 7250i og får den engang i næste uge.
Har jeg gjort et godt køb?

Fordeler/ulemper?

Mvh Poul

---

Fra : John K

Dato : 02-08-03 01:19

"Poul / Rødding" <poul_jo@.sletmig.adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har bestilt en Nokia 7250i og får den engang i næste uge.
> Har jeg gjort et godt køb?

Smag og behag er jo forskellig. Jeg har haft lejlighed til at "lege" lidt
med en 7250i i et par dage og var , prisen taget i betragtning, skuffet.
Jeg har en T610, som jeg klart mener gi'r langt mere for pengene.

> Fordeler/ulemper?

Du kan eventuelt tjekke mit indlæg fra den 28. juli "T610 vs. 7250i".

Mvh

John

Fra : Poul / Rødding

Dato : 03-08-03 17:50

Hej

> Smag og behag er jo forskellig. Jeg har haft lejlighed til at "lege" lidt
> med en 7250i i et par dage og var , prisen taget i betragtning, skuffet.
> Jeg har en T610, som jeg klart mener gi'r langt mere for pengene.

Ok. Tak for svaret.

> Du kan eventuelt tjekke mit indlæg fra den 28. juli "T610 vs. 7250i".

Jeg er nu en nokiafan og synes nokia menuerne er meget tilfredsstillende
selvom de er forældet.
Og har faktisk altid kun haft nokiatelefoner (3210,3330,3510i,5110 og 7210)

Mvh Poul

---

Fra : John K

Dato : 03-08-03 18:39

> [...]
> selvom de er forældet.
> Og har faktisk altid kun haft nokiatelefoner (3210,3330,3510i,5110 og

Så kan du jo reelt heller ikke bedømme om andre telefoners menusystemer er
bedre

Men tro mig, jeg var skeptisk. Da jeg købte min T610 var det første gang jeg
købte et andet mobilmærke end Nokia, hvilket jeg på nuværende tidspunkt ikke
har fortrudt. Allerede efter to dage var jeg dus med telefonen.

Men god fornøjelse med 7250'eren alligevel

Mvh

John

Fra : Michael Andersen

Dato : 02-08-03 19:14

7250i vs. T610i er meget smag og behag. Jeg er Nokia fane og Sony Ericsson
vænner jeg mig ikke lige sådan til. Mange siger, at Nokias menuer er
forældet. Men de virker og de er logiske og N7250i har fået opdateret
menuerne så de kører superb. Havde ingen problemer. Kameraet er ikke den
højeste opløsning, men det er meningen at det kun skal bruges som MMS og så
er det kanon til.
Tasterne er Nokia kommet efter, 7210 sad de totalt forkert, ved ikke hvilken
syre deres designer, dengang var på!. Jeg er forelsket i 7250i. Kanon mobil.
Synes ikke, at der er, så stort forskel på dens 4096 faver til Sony Ericcson
T610i 64K farver. Jeg venter med, at købe en ordentlig farveskærm mobil til
TFT eller OLED kommer på banen og med bedre standby tid.
T610i design er ikke pænt, ikke bare min mening. Jeg har haft flere kunder,
som har købt én T68i fordi den var flotter.... Smagssag. Den virker kloset..
Tasterne sidder dårligt og jeg fik faktisk kun lyst til at bruge min 3310
igen, da jeg prøvede den. Jeg har også prøvet Siemens lille SL55, der sad
tasterne altså bedre. T610i har måske meget, men den vækker ikke
opmærksomhed og designet ligner noget typisk svensk. Den er dyr og det er et
minus, selvom den faktisk er kunstigt sat op af Sonofon og TDC fordi den kan
sælges til det samme som N7250, men det er anden historie...... (De har helt
sikkert en masse N7250 de skal have spyttet ud før......)

Du skal ikke lytte til John "DJ" K , vel John.

Fra : John K

Dato : 02-08-03 23:11

"Michael Andersen" <michaelnakel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

helt
> sikkert en masse N7250 de skal have spyttet ud før......)
>
> Du skal ikke lytte til John "DJ" K , vel John.

Du er sku' da ikke blevet klogere med tiden Nakel ))

Jeg har også selv været Nokia fan - og troede aldrig jeg skulle blive
SONY-Ericsson ejer.

Nokias menuer reagerer rimelig hurtigt, men det er sku' træls at skulle
bladre igennem det hele. På T610 er det dejlig overskueligt - det minder
meget om en miniudgave af Windows-skrivebordet.

Billedkvaliteten er ikke særlig god på nogen af telefonerne - men OK til
MMS. Jeg mener dog at kameraet er bedre på T610 end hos 7250i.

Med hensyn til farverne kan jeg kun spørge dig: er du blevet farveblind på
det sidste
Der er pæn stor forskel på de 4096 farver kontra 65536 farver.

T68i bryder jeg mig ikke så meget om - den virker lige så plasticagtig som
7250i gør.

Tasterne syntes jeg heller ikke sidder dårligt - tværtimod er det den
telefon jeg har haft jeg kan skrive hurtigst på.

Knapperne er placeret med afstand til hinanden - ikke som på SL55 hvor
knapperne nærmest sidder oven på hinanden.

7250i er OK at skrive på - og det er knapperne er samlet to og to er ikke så
stor en ukempe som man umiddelbart kunne være bange for.

T610 har meget - om den vækker opmærksomhed eller ej er jeg ret ligeglad
med, da jeg typisk har den i lommen

De steder jeg har kigget er T610 billigere end 7250i. Hos vores lokale
Expert koster T610 2.500, mens 7250i koster 3.500.

Men selv om 7250i skulle koste det samme som T610, mener jeg stadig T610
giver mere for pengene.

Så nej Poul, du skal ikke lytte til Michael - han har været til for mange
salgskurser hos Nokia

Mvh

John
- snart ex."DJ" ))

Fra : Poul / Rødding

Dato : 03-08-03 17:56

Hej

> [...]
> bladre igennem det hele. På T610 er det dejlig overskueligt - det minder
> meget om en miniudgave af Windows-skrivebordet.

Ja som nokiafan er jeg vant til nokiamenuer, så jeg holder mig til nokia

> Så nej Poul, du skal ikke lytte til Michael - han har været til for mange
> salgskurser hos Nokia

Det kan godt være. Jeg vil bare holder mig til Nokia. Men de har en ulemper
og det er at de sender deres telefoner for hurtigt ude. Det er derfor der er
fejl i de fleste. De skulle hellere bruger ca 1 måneder mere på at tester
dem ordentligt efter inden nokia sender dem ud på markedet

Mvh Poul

---

Fra : Rander

Dato : 03-08-03 21:34

Sun, 3 Aug 2003 18:56:18 +0200 brugte Poul / Rødding 30 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Ja som nokiafan er jeg vant til nokiamenuer, så jeg holder mig til nokia

Det kan man bare ikke regne med... Alarmen har jo altid haft sit eget
menupunkt på Nokiaer, og har det da også på min 6610. Men min mors 3410 er
ved at drive mig til vanvid når jeg skal stille alarmen, for der er den
lagt ind som en undermenu under "tilbehør"... Ikke særlig logisk, synes
jeg.

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Pas på ikke at forveksle bevægelse med handling. (Ernest Hemingway)

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-08-03 22:51

"Rander" wrote in message news:b68001-mn3.ln1@rander.dk...
> [...]
> ved at drive mig til vanvid når jeg skal stille alarmen, for der er den
> lagt ind som en undermenu under "tilbehør"... Ikke særlig logisk, synes

Det er vel smag og behag... På min 6210 lå alarmen under indstillinger, og
da jeg så fik min 6610 ligger den, som du siger, i et punkt for sig selv....
Der kunne jeg godt tænke mig at den var smidt ind under netop f.eks
tilbehør..... Jeg bruger den aldrig, så det er lidt irriterende at bladre
forbi den hele tiden... (jeg har et normalt vækkeur som også kan tåle lidt
flere tæsk end mobilen...)

Til gengæld er det skidesmart med genvejen til skriv sms og kalender...
hvordan har man kunnet leve uden? Kalenderen styrer mit liv...! Uden den
aner jeg ikke hvornår jeg skal se fjernsyn, på arbejde, til fest osv......
(min hukommelse er vel fuldt på højde med en si eller en dørs........)

Hygge...
Daniel

Fra : Michael Andersen

Dato : 03-08-03 19:19

Har du solgt din virksomhed til Sky Radio? Eller er du ansat Hifi Centrum af
Polle Siden du snart er ex. DJ.

Måske har Nokia flere fejl, men de laver også mange flere telefoner end Sony
Ericsson, og som tidligere ansat i expert, har Nokia fået styr på det med
N3510i, som jeg ikke har oplevet nogle fejl med.

Fra : John K

Dato : 03-08-03 19:52

"Michael Andersen" <michaelnakel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du solgt din virksomhed til Sky Radio? Eller er du ansat Hifi Centrum
af
> Polle Siden du snart er ex. DJ.

Jeg sender dig en privat e-mail...

> Måske har Nokia flere fejl, men de laver også mange flere telefoner end
Sony
> Ericsson,

Det der er interessant er jo fejlprocenten. Her er det mit indtryk at Nokia
ligge i den dårligere ende.

> og som tidligere ansat i expert, har Nokia fået styr på det med
> N3510i, som jeg ikke har oplevet nogle fejl med.

Med mindre man betragter design som en fejl, så har du sikkert ret

Mvh

John