OT: Musik til motionen
Fra : Susanne

Dato : 01-08-03 17:51

Hejsa.

Lidt OT men jeg håber I kan hjælpe mig med dette.
Jeg er startet med Powerwalk og mangler lidt musik til mine ture. Så jeg vil
gerne have mig en diskman . Men hvordan er det nu det er med dem ??? Man
skal vel have en der kan tåle de bevægelser det giver når man går.
Kigger man sig om efter diskman, kan man få noget der hedder Antishock som
åbenbart er målt i sekunder ??????????
Hvad har I ?? og er det noget der dur ? Findes der sider hvor man kan se
f.eks teste af nye diskman ?

Håber nogle kan hjælpe
Susanne

Fra : Insideout

Dato : 01-08-03 19:20

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> åbenbart er målt i sekunder ??????????
> Hvad har I ?? og er det noget der dur ? Findes der sider hvor man kan se

Hvis du vil spendere omkring 300-400 kroner så er der altid anti chok på en
diskman.
Hvis du har mulighed for selv at brænde kan du jo spekulere på om en mp3
diskman kunne være noget.

Hvis du har mellem 1000-2000 kroner ville jeg helt sikkert vælge en mp3
afspiller altså ikke mp3 diskmanden men en lille digital afspiller. Så kan
du rippe dine egne cder og lægge dem over på den digitale afspiller.
Med denne afspiller kan du Powerwalke lige så meget du vil uden at tænke på
antichok .

Prøv at ? i dk.sport der er der nok en masse løbere.

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 21:48

Høre en del af det her eletronisk musik:

http://di.fm/wma/hardtrance.asx

Ikke fordi jeg er "vild" med den form for musik. Men, lige meget hvad man
siger. Så har jeg altså lettere ved at "blive ved" med at cykle
(motionscykel)

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-08-03 23:05

On Fri, 1 Aug 2003 22:48:24 +0200, "peet_dk" <peet at peet dot denmark>
wrote:

> [...]
>
>Ikke fordi jeg er "vild" med den form for musik. Men, lige meget hvad man
>siger. Så har jeg altså lettere ved at "blive ved" med at cykle

Jeg løber mest på sådan et apparat, og der smækker jeg bare noget musik
jeg kan lide på DVD'en og ser musik videoer samtidig. Det holder :)
Ellers er hård metal også ret godt til at holde en kørende!

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-03 07:08

> Ellers er hård metal også ret godt til at holde en kørende!

Startede jeg også med (er mest til rock til dagligt, så det var det var
metal lå nærmest.) Men efter en måned blev jeg træt af det... Men det samme
sker nok for det techno jeg høre nu. .Men det der er med techno er at "man
ikke lægger mærke til det".

Fra : Faithless

Dato : 02-08-03 09:27

Hey

Jeg vil klart anbefale en mp3 afspiller, men det kræver adgang til en PC,
samt nogle programmer at lave de alm. numre om til mp3. Du kan finde
information om mp3 afspillere her http://www.edbpriser.dk under Hardware og
MP3-Afspillere.

Men du kan også bruge en minidisk, jeg har en Aiwa minidisk kan fint modstå
rystelser.

Med hensyn til antishock, tror jeg det gælder om at den er så høj som mulig.

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 02-08-03 17:32

> [...]

> gerne have mig en diskman . Men hvordan er det nu det er med dem ??? Man
> skal vel have en der kan tåle de bevægelser det giver når man går.

Ja, ellers lyder det ikke så godt.

> Kigger man sig om efter diskman, kan man få noget der hedder Antishock som
> åbenbart er målt i sekunder ??????????

Ja, men jo mere antichok-funktionen bliver brugt, jo hurtigere ryger
batterierne. Og de løber hurtigt i forvejen, i en diskman.

> Hvad har I ?? og er det noget der dur ? Findes der sider hvor man kan se
> f.eks teste af nye diskman ?

Jeg bruger en ren MP3 afspiller, med 256 mb compactflash kort, som jo er
udskifteligt. På det kort, kan der være flere timers musik på. Der er ingen
bevægelige dele i og derfor kan du lave hvad som helst, uden at rystelserne
forstyrrer musikken. Derudover, så vejer den ingenting, så den er altså ikke
spor generende.

Men de er også noget dyrere end de discman man kan købe i dag, så det har jo
også betydning.

> Håber nogle kan hjælpe
> --
> Med venlig hilsen