tryssetyven
Fra : Pulven

Dato : 01-08-03 16:55

hvis nogen af jer kan huske det, blev der i firserne lavet en plade
med en der gik under navnet trussetyven. han brugte en masse beats som
han så satte danske texter på. den hvor han synger "jeg er bar' så
go'", er det ikke den samme som den der hedder "Cant touch me"? og i
så fald, hvem lavede den?

mvh mads
www.borchersen.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-08-03 17:09

Pulven wrote:

> [...]
> han så satte danske texter på. den hvor han synger "jeg er bar' så
> go'", er det ikke den samme som den der hedder "Cant touch me"? og i

Trussetyven's "Jeg Er Bare Så God" blev lavet over MC Hammer's "U Can't
Touch This" som igen var lavet over Rick James' "Super Freak".

Det kaldes vist den musikalske fødekæde... Hvem der så ligger i toppen
og bunden må vist være op til den enkelte at bestemme

/Robert

Fra : Pulven

Dato : 01-08-03 17:54

On Fri, 01 Aug 2003 18:09:18 +0200, Robert Eriksen
<roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

> [...]
>
>Det kaldes vist den musikalske fødekæde... Hvem der så ligger i toppen
>og bunden må vist være op til den enkelte at bestemme

tak for det!

jeg ved ikke, personligt synes jeg at den slags "remix" som
trussetyven lavede er umsageligt.. det var jo fra pladeselskabets side
nok mest bare for at tjene lidt hurtige knaster..

mvh mads
www.borchersen.dk

Fra : Gizmoduck

Dato : 01-08-03 18:13

On Fri, 01 Aug 2003 17:55:00 +0200, Pulven <mawsu@hotmail.com> wrote:

> [...]
>han så satte danske texter på. den hvor han synger "jeg er bar' så
>go'", er det ikke den samme som den der hedder "Cant touch me"? og i

var det ikke en lokalradio der lavede det? mener dem der indspillede
den kaldte sig georgs bureau, eller byro måske...

Giz

Fra : Brian Kals

Dato : 01-08-03 18:39

Trusse Tyven - Kun til Sild
EMI 7956154 (bånd)

Side1:
1 Årh Gas med dig (Oops upside your head)
2 Jeg er bar´ så god (u can´t touch this)
3 Hvem er han? (pop muzik)
4 Mister T. (orginal, PJ Pettycash)
5 Blå blink (Funky town)

Side2:

1 Oh shit det´ fedt (Le Freak)
2 Hvor go´ kan man bli´e (Der kommissar)
3 Trussetrip (Thats the way (i like it)
4 Gele i lommen (orginal, PJ Pettycash)
5 For fuld hammer (orginal, PJ Pettycash)

Fra : CNS

Dato : 01-08-03 20:23

Hold kæft, den plade har man sku hørt mange gange ... den er jo ikke til at
opdrive mere Min fætter havde den på CD i sin tid... det var sku guld

Christian
---
Stæhr IT
[ http://www.staehr-it.dk/ ]

Fra : Mikael L

Dato : 01-08-03 23:42

"CNS" <cns@FJERNosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hold kæft, den plade har man sku hørt mange gange ... den er jo ikke til
at
> opdrive mere Min fætter havde den på CD i sin tid... det var sku guld

Så du mener måske mit ex. er penge værd
Det er godt nok længe siden den er blevet spillet

Trussetyvens identitet blev afsløret i P3 for et par måneder siden.

Mikael

Fra : CNS

Dato : 02-08-03 08:22

Måske er den penge værd, hvis du finder den rette (dog ikke mig)... det er
jo en af de døgnfluer, der er umulig at opdrive i dag...!

Christian
---
Stæhr IT
[ http://www.staehr-it.dk/ ]

Fra : Lars Bernau

Dato : 02-08-03 07:29

In article <or7livcej2s3q3b6m109d7qvc17af0ivj8@4ax.com>,
gizmoand@worldonline.dk says...

> var det ikke en lokalradio der lavede det? mener dem der indspillede
> den kaldte sig georgs bureau, eller byro måske...

Nej. Georg's Bureau lavede Wild Ting, tilbage i 86, en fordansket og
morsom udgave af The Troggs gamle nummer. Trussetyven er lidt yngere
(1990). Udgav i øvrigt albummet "Kun til sild"

--
/Lars
http://www.bernau.dk