PGP -
Fra : Henrik Schytte

Dato : 01-08-03 14:03

Hvis man har en pgp krypteret mappe på sin harddisk, som er "åbnet" - vil en
evt cracker/hacker kunne hente filer fra denne mappe ? - vil filerne være
krypteret når han henter dem ?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-08-03 14:52

Henrik Schytte wrote:

> Hvis man har en pgp krypteret mappe på sin harddisk, som er "åbnet" - vil en
> evt cracker/hacker kunne hente filer fra denne mappe ?

Ja.

> - vil filerne være krypteret når han henter dem ?

Nej.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Tokarev

Dato : 01-08-03 19:21

Kasper Dupont wrote:

> Ja.

> Nej.

Om jag som svensk får kommentera PGP så vill jag påstå NEJ!...det är en
j*vligt osäker kryptering..(en riktig "hacker" knäcker det på under en
minut...myndigheter på under 1 sekund...eftersom den heuristiska metoden är
känd & gammal).

Om du nu har så oerhörd viktig information på din maskin, ska du kanske inte
tillåta "NÄT" överhuvudtaget...

OK det är kul at experimentera med koder etc, men tro inte att PGP är
säkert.....

Jag rekommenderar en kurs i matematik på ett universitet/högskola, så hajar
du vad jag menar.

med vänlig hälsning

Tokarev/NuN

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-03 20:11

Tokarev skrev:

>Om jag som svensk får kommentera PGP [...]

Naturligvis må du det.

--
Bertel

Fra : Jesper Hansen

Dato : 02-08-03 16:12

On Fri, 1 Aug 2003 20:20:42 +0200, "Tokarev" <aGrabulova@atelia.com>
wrote:

> [...]
>minut...myndigheter på under 1 sekund...eftersom den heuristiska metoden är

Dvs at det er spildt at bruge PGP til at beskytte mapper med, hvis jeg
forstår svensk rigtigt ?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 06-08-03 14:25

> [...]

> säkert.....
>

> Jag rekommenderar en kurs i matematik på ett universitet/högskola, så

Jamen, det syntes jeg da du skulle dokumentere i form af nogle links til
artikler eller referencer til bøger eller anden dokumentation om at PGP
benytter en usikkker krypterings algoritme.

Der er igennem tiderne fundet et par sikkerheds brister der gjorde der var
shortcuts i forbindelse med decrypteringen, men jeg ser frem til at se hvad
du har af dokumentation der viser af PGP kan brydes på 1-60 sekunder.

Thomas Hedberg

Fra : Henrik Schytte

Dato : 11-08-03 09:27

"Thomas Hedberg" <thomas@my-email.dk> skrev i en meddelelse
newsrthjjjjcid96pt@news.inet.tele.dk...
> On Fri, 1 Aug 2003 20:20:42 +0200, Tokarev <aGrabulova@atelia.com> wrote:
> men jeg ser frem til at se hvad
> du har af dokumentation der viser af PGP kan brydes på 1-60 sekunder.

Jeg det må jeg sige - det kunne jeg også godt tænke mig at se.