hvor længe holder det ?
Fra : HM

Dato : 01-08-03 12:26

Hej, har netop fået en gammel Tomos Quadro 45 ud at rulle

Den passer perfekt til mit brug og den har store hjul som jeg
ønsker det, mine avis-tasker passer perfekt på bagagebæren og
en for-bagagebærer er også mulig at montere som ønsket, også
benzin-forbruget er ganske fint idet Jeg målt det til 50 km/l fra
hvalsø til københavn, i modvind og med en del røde lys

Da jeg skal køre en del fremove dog mest uden bagage er
jeg interesseret i hvorledes en sådan knallert generelt, (og
tomos specielt), vil blive slidt

Jeg hører om mange der render ind i en hoved-reperation, med
både cylinder og krumptap etc. allerede før 20.000 Km ????

Ved "typisk" brug hvad, (antal km), kan jeg forvente af:

1. Krumptap (slid, skævhed, etc.)
2. Krumptap-lejer (Slid)
3. Cylinder/stempel (slid)

4. Øvrigt

Knallerten kører lovligt, og virker rimeligt "upresset" og vel-
afballanceret hvad bezin-forbruget også antyder, jeg mener at
kunne lave de fleste ting selv, evt med køb af lidt special-
værktøj, påtænker at købe en knallert mere af samme type,
men mangler et overblik over holdbarheden samt service-
krav på langt sigt, før jeg satser yderligere tid og penge

Vil køre mellem 8-12.000 km årligt, og jeg er instillet på
"rimelige" vedligeholdelse, men skal der STORE reperationer
til årligt så vil jeg overveje at droppe ideen allered nu,
skønt knallerten har vist sig perfekt gennem nu en måned

Tak for alle råd

MVH

Henrik