To diske i en G3 B&W?
Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 01-08-03 13:28

Hej Mac folkes!

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en G3 B&W, hvor jeg gerne vil
sætte en ekstra 8GB HD i.

Den oprindelige 10GB HD kan jeg ikke se hvad er sat til?!?!?
(Master eller Cable select????)
Hvad er disken normalt sat til, på en G3 B&W ?

Med venlig hilsen.
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-08-03 08:03

Jeg har også montert en ekstra HD i min G3 B&W. Jeg mener at den
originale stod til master, men ihvertfald gør den det nu, og nummer to
står som slave. Min G3 er den model hvor understøttelsen af en slave
disk, skulle volde problemer, men dem har jeg ikke haft nogle af.

Kim

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 02-08-03 10:07

On Sat, 02 Aug 2003 09:03:18 +0200, Kim Larsen wrote:

> [...]
> står som slave. Min G3 er den model hvor understøttelsen af en slave
> disk, skulle volde problemer, men dem har jeg ikke haft nogle af.

Hej Kim

Tak for info.
Hmmm....Men da jeg førstegang satte 8GB disken på, kunne G3'en ikke finde
startdiske, selvom jeg havde sat 8GB disken som slave.?!?!?
På den oprindelige 10GB disk, er jumperen "ikke sat til noget" (den
"jumper" ikke imellem to "stik") såvidt jeg kan se.

Nå jeg må nok chekke hos diskens leverandør.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 02-08-03 14:42

d. 02/08/03 11:07 skrev Kent Wormsdorf på kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com i
artiklen pan.2003.08.02.09.07.05.876374@NOSPAMhotmail.com:

> [...]
> "jumper" ikke imellem to "stik") såvidt jeg kan se.
>
> Nå jeg må nok chekke hos diskens leverandør.

Hej igen

Jeg har lige chekket hos diskens leverandør (Western Digital), hvor jeg fand
ud af, at disken var sat op til at være den eneste disk i systemet.
Jeg fand også info. om hvordan jeg skulle sætte den til Master (No problem),
og jeg satte så 8GB disken som slave.
Jeg forbandt diskene med et IDE kabel med 3 connectore (Master disken på
første connector, efter controleren, og slave disken på den sidste
connector), men når jeg så booter G3'en, så hænger den blot, og hvis jeg
tvinger et rebbot, så får jeg "missing start disk" symbolet.

På godt jysk: "Hva' fanen gør a.." for at få det til at fungere????

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf