T3: forskellig filmlængde
Fra : Claus Sørensen

Dato : 01-08-03 11:45

Da jeg var inde at se T3 blev jeg overrasket over, at den ikke var længere.

Når jeg så kigger på IMDb ser jeg, at den findes i fire udgaver:

UK:108 min / USA:109 min / USA:120 min / USA:125 min

Jeg er klart af den opfattelse, at det er en af de to første udgaver jeg har
set.

Er der nogen af I andre, som kender til informationer om de længere udgaver
(henvisningen til "alternate versions" er ikke aktiv på IMDb).

De herligste hilsner

Fra : Per Moreau

Dato : 01-08-03 13:18

"Claus Sørensen" <cs@chbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> UK:108 min / USA:109 min / USA:120 min / USA:125 min
>
> Jeg er klart af den opfattelse, at det er en af de to første udgaver jeg

Det er også en af de første der går i de danske biografer.
Fra første tekst kører over skærmen til at den første slut rulletekst kommer
går der 101 minutter.
Så det kunne da være meget interesant at hitte ud af hvad at 125min
versionen egentlig indeholder iforholdt til den der er i biograferne her
hjemme.
Note: Det nytter ikke at hente Centropy versionen ned for evt forskelle,
for det er samme version som den der er her til lands.

Mvh
Per M.

Fra : Tommy Kristensen

Dato : 04-08-03 08:57

Kigger man andre steder end lige IMDb (bl.a. RottenTomatoes.com), så står
run-time til 108-109 min, så mon ikke at det er en fejl eller lign. Selvom
at IMDb er noget nær perfekt, så kan de vel ikke være fejlfri.

Jeg har ladet mig fortælle at der er forskel på spilletiderne i film vist i
USA og Europe, eftersom de kører med forskellige hastigheder, 24 og 29,97
fps, men om det har nogen betydning i biograferne skal jeg ikke gøre mig
klog på :) - Men det skulle det vist have på DVD'er

TK

Fra : Peter Lind

Dato : 04-08-03 11:43

Tommy Kristensen wrote:
> [...]
> 24 og 29,97 fps, men om det har nogen betydning i biograferne skal
> jeg ikke gøre mig klog på :) - Men det skulle det vist have på DVD'er

DVDere og video er på 25 frames i Europa og noget i nærheden af 30 i USA.
Biograffilm derimod er da på 24 billeder i sekundet - medmindre jeg tager
helt fejl...

Og så er det jo pludselig svært at regne ud hvor lang en film egentlig er.

Mvh
Peter Lind

Fra : Jesper

Dato : 04-08-03 12:07

Peter Lind <peterlind@hotmail.com> wrote:

> [...]
> helt fejl...
>
> Og så er det jo pludselig svært at regne ud hvor lang en film egentlig er.

24 fps biograffilm og NTSC har samme spilletid, der doubleres 12
halvframes per sekund for at nå 30 fps.

Med PAL køres filmen lidt hurtigere, med 25 fps i stedet for 24 fps og
man finder længden af en biograffilm i PAL ved at dividere længden med
1,04 .
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Peter Lind

Dato : 04-08-03 12:11

Jesper wrote:

> [...]
>
> Med PAL køres filmen lidt hurtigere, med 25 fps i stedet for 24 fps og
> man finder længden af en biograffilm i PAL ved at dividere længden med

Ahaaa... Tak for infoen, jeg var aldrig helt sikker på hvordan NTSC folkene
gjorde det.

Mvh
Peter Lind