Dahmer
Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-08-03 10:50

Har nogen set filmen der er ude?... den skulle være på dvd - jeg ved ikke om
der er andre udgaver. Efter jeg så filmen var ude søgte jeg på Dahmer på
Google og fandt meget interessant læsning - han var jo seriøst forskruet! -
ikke desto mindre kunne hans liv være en fantastisk film - er der nogen der
har set den og lever den op til mine værste (gode) forventninger?
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Zodiax

Dato : 01-08-03 16:34

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:
> [...]
der
> har set den og lever den op til mine værste (gode) forventninger?

Jeg synes den er ret god, og kan kun anbefale dig at se den. Hvis man er ude
efter en film med udpenslede mordscener, blod og indvolde alle vegne, går
man forgæves. Der er ikke lagt så meget fokus på de forbrydelser han begik,
men mere brugt krudt på at vise hvem han var, og hvordan han gebærdede sig i
livet.

Jeg savner dog alligevel noget. Hvis man i forvejen har lidt kendskab til
Jeffrey Dahmer, vil man nok synes at filmen ikke giver det rette billede af
ham. Han var meget mere syg i bøtten i virkeligheden end det fremgår af
filmen. Læs evt. denne artikel om ham:
http://www.crimelibrary.com/serial_killers/notorious/dahmer/naked1.html

--
Zodiax

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-08-03 16:55

> [...]
begik,
> men mere brugt krudt på at vise hvem han var, og hvordan han gebærdede sig

jeg søger egentlig mest en spændende historie - mordene skal være der, men
mere i stil med noget Ondskabens Øjne lignende noget - du ved Buffalo Bill -
han er spooky, men man ser egentlig ikke noget ulækkert.

> [...]
af
> ham. Han var meget mere syg i bøtten i virkeligheden end det fremgår af

Det er netop den artikel jeg har læst og den fortæller ret godt om ham og
hvis filmen ikke ligner virkeligheden er det lidt en skam, for som han var
behøver de ikke overdrive filmen - han er spooky nok! - hvis de ikke rammer
det med filmen er det lidt ligemeget, men jeg vil nøjes med at leje den.
Tak for dit indlæg!

Fra : Zodiax

Dato : 01-08-03 17:21

> [...]
rammer
> det med filmen er det lidt ligemeget, men jeg vil nøjes med at leje den.

Det var så lidt - det kan jo være du har en anden mening end mig når du har
set den :)

--
Zodiax

Fra : Peter Heide

Dato : 01-08-03 19:59

Helt klart en af de bedste "true crime" film. Holder sig afdæmpet hvad
der klær filmen. Ingen grund til at gå i alle de groteske ting som Dahmer
gjorde ved sine ofre, før og efter døden.

Det filmen skildre er stort set det indtryk man har efter at have læst
bogen omkring Dahmer og hans handlinger.

Det er en film man har lyst se igen fordi den er virkelig godt
skruet sammen og der bliver spillet pisse godt og overbevisende
af diverse medvirkende.

Filmen får 6 øksehug af mig ud af 6 mulige .

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-08-03 21:26

> [...]
> skruet sammen og der bliver spillet pisse godt og overbevisende
> af diverse medvirkende.
>
> Filmen får 6 øksehug af mig ud af 6 mulige .

ok - se nu er jeg for alvor nysgerrig - den vil jeg se asap