Problem med Submit.
Fra : Daniel Fisker

Dato : 01-08-03 10:09

Hej.

Jeg har en clan side, hvor jeg også har en join side, hvor man
kan skrive sin join formular ind. Men jeg har det problem, at
langtfra alle mine members bruger Outlook(faktisk ingen tror jeg)
og derfor fungere action= <form method=post
action="mailto:coltm1991a1@sol.dk"> ikke, er her nogen der har et
forslag, eller et link med en side der kan hjælpe, så ville jeg
være taknemmelig.

Vh. Daniel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : David L. Bojsen

Dato : 01-08-03 10:17

Hej Daniel

Daniel Fisker wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> action="mailto:coltm1991a1@sol.dk"> ikke, er her nogen der har et
> forslag, eller et link med en side der kan hjælpe, så ville jeg

Har du mulighed for asp eller php, kan du jo altid lade din server
sende mailen istedet..
Det gør jeg ihvertfald..

Mvh David L. Bojsen

Fra : Daniel

Dato : 01-08-03 18:31

kan du ikke vise mig det script eller sådan noget...fordi jeg er super
noob til det der...hvordan får jeg serveren til at kunnne sende den til
mig(jeg har adgang til php, eller asp på denne server)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-08-03 12:10

Daniel Fisker skrev:

> [...]
> langtfra alle mine members bruger Outlook(faktisk ingen tror jeg)
> og derfor fungere action= <form method=post

Hm - en mailto-formular kræver at der er et konfigureret
standardpostprogram på maskinen - men det behøver ikke at være
Outlook. Men når du laver en mailto-formular, skal du sætte
parameteren enctype="text/plain" - muligvis kan det få det til at
virke på flere maskiner:

<form method="post" enctype="text/plain">
action="mailto:coltm1991a1@sol.dk">

En formular med et mailto-link som action har dog store
begrænsninger. Prøv at undersøge om du har adgang til fx en
formmailscript (findes på mange webhoteller) eller et
serversidesprog (asp, php, asp.net) - så har du noget mere at
spille med.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Daniel Fisker

Dato : 03-08-03 14:34

Jeg har PhP, mySql og noget der hedder php my admin, på serveren og en
adresse som jeg vil bruge(på serveren) til at modtage de
forms...adressen er rowclan@users.1go.dk
Men jeg har ikke en ide om hvad jeg skal gøre jeg kan lidt ASP men det
fand jeg så ud af, at jeg ikke kunnne bruge, og jeg ved ike hvordan
jeg bruger php, kan du ikke hjælpe mig med at lave en formular(selve
formularen er lavet med html, jeg vil bare gerne have hjælpe til det
med submit, hvor den skal vise alt der er blevet skrevet i formularen)
Tak.

Fra : jopa

Dato : 03-08-03 14:58

"Daniel Fisker" <coltm1991a1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har PhP, mySql og noget der hedder php my admin, på serveren og en
> adresse som jeg vil bruge(på serveren) til at modtage de
> forms...adressen er rowclan@users.1go.dk

Hvis du ønsker at lave det i PHP så er det forkert gruppe

Prøv evt at se om du kan finde noget brugbart her
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Email_Systems/Email_Utilities/index.html

Ellers spørg om hjælp her

Vil godt lave det for dig men det koster en million milliard, så bare gå i
krig selv
--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk