Netværksproblemer!
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 01-08-03 00:55

Jeg har (havde!) min Mac forbundet til internettet via min Linux-PC, som
igen er tilsluttet nettet via TV-kablet (Webspeed).
Forbindelsen mellem Mac og PC sker via ethernet - med 'IP masquerading' for
PCens vedkommende.
Webspeed forbindelsen bruger dynamisk IP-adresse, mens det netkort (i PCen),
der betjener Mac'en har adressen 192.168.1.1

Jeg er desværre 'kommet til' at ændre i Mac'ens TCP/IP kontrolpanel,
hvorefter forbindelsen ikke længere virker*), så jeg har hårdt brug for
lidt assistance!

P.t. står der i kontrolpanelet:
Forbind via: Ethernet
Konfigurer: Manuelt

Derudover bør der vel stå noget passende under
'IP-adresse'/'Subnet-maske'/'Routeradresse'(?), men hvad?

Der er tale om en P6200 med OS8.1.

*)Fejlmelding:"Error involving Domain Name System.
-3162
The server is not responding.
(tcp:1086)"

--
fjern slet fra mail-adr.
med venlig hilsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-08-03 00:21

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Konfigurer: Manuelt
>
> Derudover bør der vel stå noget passende under
> 'IP-adresse'/'Subnet-maske'/'Routeradresse'(?), men hvad?

IP adressen kunne passende være 192.168.1.2.

Router skal være 192.168.1.1.

DNS kunne være 194.239.134.83 og 193.162.153.164.

Alternativt kunne du bruge DHCP, hvis din Linux-server har det
aktiveret.

> *)Fejlmelding:"Error involving Domain Name System.
> -3162
> The server is not responding.
> (tcp:1086)"

Mangler du DNS adresserne i TCP/IP kontrolpanelet?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 01-08-03 08:52

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
>
> DNS kunne være 194.239.134.83 og 193.162.153.164.
>
> Alternativt kunne du bruge DHCP, hvis din Linux-server har det

Linux-PCens (inter)netkort er sat således op:

'eth0: Aytomatic address setup (via DHCP)'

, men som jeg opfatter det, er den ikke sat op som server(?)

> Mangler du DNS adresserne i TCP/IP kontrolpanelet?

Til sidste spm.: Ja, det gjorde jeg!
Jeg havde ellers haft dem inden, men så har noget af det andet åbenbart
været forkert!
Summa summarum: Det funker igen - tusind tak for tippet! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-08-03 22:27

> Til sidste spm.: Ja, det gjorde jeg!
> Jeg havde ellers haft dem inden, men så har noget af det andet åbenbart
> været forkert!
> Summa summarum: Det funker igen - tusind tak for tippet! :)

Herligt.