Singler, hvor???
Fra : René Hoffmann

Dato : 31-07-03 19:19

Halløj i gruppen....

Er der nogen, der kan henvise mig til et sted - enten i Storkøbenhavn, eller
på nettet - hvor de har et stort udvalg af cd-singler??

Jeg synes generelt, udvalget er ret tyndt... Så man går desværre ofte
forgæves... Det er nærmest en skattejagt...

På forhånd tak...

Hofstar

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-03 18:33

er der noget bestemt du mangler - så kan jeg da kigge i mit lager......

eller er det stilarter, perioden....

:)

Fra : Morten Poulsen

Dato : 31-07-03 18:52

Hey b!
Godt at "se" dig igen...

Hvis du har "all she wants is" eller "do you belive in shame" med duran
duran på cd-single, så kan det da være at jeg er interesseret

Mvh
Morten

<b> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f2952c7$0$5167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-07-03 19:24

Morten Poulsen wrote:

> Hey b!
> Godt at "se" dig igen...
>
> Hvis du har "all she wants is" eller "do you belive in shame" med duran
> duran på cd-single, så kan det da være at jeg er interesseret

Har Duran-Duran ikke lige her for ikke så længe siden udgivet en
samleboks med en masse gamle singles?
DD siger mig ikke lige det helt store men en kammerat var da helt oppe
og køre over denne vidunderlige tilføjelse til samlingen.

/Robert

Fra : Morten Poulsen

Dato : 31-07-03 20:35

Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bgbmtj$1a27$2@news.cybercity.dk...

> [...]
> DD siger mig ikke lige det helt store men en kammerat var da helt oppe
> og køre over denne vidunderlige tilføjelse til samlingen.

Jo... For ikke så lang tid siden udkom der et bokssæt med singlerne fra '81
til '85... "All she wants is" og "do you belive in shame" er fra et senere
album ('88), og som samler vil man jo gerne have det hele (og som jyde vil
man jo helst ikke betale for meget for det

/Morten

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 01-08-03 09:06

"Morten Poulsen" wrote:

> Hvis du har "all she wants is" eller "do you belive in shame" med duran
> duran på cd-single, så kan det da være at jeg er interesseret

Du kan prøve Esprit. De er godt nok dyre, men varerne er altid i orden,
og udvalget er stort.
Link: http://eil.com/shop/artistlist.asp?artistname=duran-duran

Det ser ud til, at de har førstnævnte nummer på cds og sidstnævnte på
vinyl.

Mvh.
Henrik

Fra : René Hoffmann

Dato : 31-07-03 21:56

Hej b...

Ikke rigtig noget bestemt... Det er mere et generelt problem... Det lader
ikke til, at de danske butikker går så meget op i at sælge singler, desværre

Mvh
Hofstar

Fra : Morten Poulsen

Dato : 31-07-03 20:56

René Hoffmann <hofstarREMOVE@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bgbj51$162l$1@news.cybercity.dk...
> Halløj i gruppen....

Hejsa

> Er der nogen, der kan henvise mig til et sted - enten i Storkøbenhavn,
eller
> på nettet - hvor de har et stort udvalg af cd-singler??
Ja, nu fik tråden jo lige pludselig en lidt anden drejning da jeg nævnte
duran duran, men du kan da få de links jeg plejer at tjekke når jeg er "på
jagt"
http://www.soundstation.dk (har en kanon service, og er super søde)
http://www.id-music.com (har også en kanon service)

http://www.funrec.de (en tysker - argh

og så er der selvfølgelig også de lidt dyrere, men mere sikre:
http://www.gemm.com
http://www.netsounds.com

og slutteligt, kan du jo også prøve på http://www.ebay.com eller
http://www.ebay.co.uk
..com versionen af ebay har fra alle de lokale versioner af ebay, mens .co.uk
kun har de engelske (men er billigere i porto

> Jeg synes generelt, udvalget er ret tyndt... Så man går desværre ofte
> forgæves... Det er nærmest en skattejagt...

tja... hvad er du på jagt efter ? Det kan være at der er nogen der er faldet
over noget på et eller andet tidspunkt...
Og hvis du er meget desperat, kan du prøve at søge tilbage i denne gruppe,
og finde et indlæg fra en gut der hedder Torben Larsen... Han dyrker det at
gå til markeder for second-hand musik, og opkøber promotion cd'er og singler
og sår'n... hvis du kan støve hans hjemmeside op, kan det være at der er
noget der... (kunne ikke lige finde den vha. google)

> På forhånd tak...
>
> Hofstar

Velbekomme... Jeg håber jeg kunne hjælpe...
/Morten

Fra : René Hoffmann

Dato : 31-07-03 22:10

Hej Morten!

Og tak for tips'ene!

Har allerede været inde og kigge, og der er afgjort potentiale i nogle af de
forretninger!!

Mvh
Hofstar

Fra : Morten Poulsen

Dato : 31-07-03 21:29

René Hoffmann <hofstarREMOVE@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bgbt5k$1i9g$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Og tak for tips'ene!
>
> Har allerede været inde og kigge, og der er afgjort potentiale i nogle af

Du skulle tage og gøre dig selv den tjeneste at gå ind og besøge dem i
soundstation i butikken ... De er enormt flinke, og ved faktisk også hvad de
snakker om !!!
/Morten

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-08-03 02:25

"René Hoffmann" <hofstarREMOVE@get2net.dk> wrote in message
> Jeg synes generelt, udvalget er ret tyndt... Så man går desværre ofte
> forgæves... Det er nærmest en skattejagt...

Jeg synes også singler er tynde...

Vil man betale 60 kroner for det nummer man vil have, samt 3 (generelt)
dårlige remixes af samme nummer, når alternativet er at betale 100 kroner
for en CD med mange forskellige numre, nej vel?

--
Anders Vind Ebbesen
Der har ~400 cder og 0 singler.

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 01-08-03 09:53

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> dårlige remixes af samme nummer, når alternativet er at betale 100 kroner
> for en CD med mange forskellige numre, nej vel?

Det er jo så lidt en smagssag vil jeg sige, og det afhænger vel også meget
af hvilken type musik man lytter til.
Når man, som jeg, lytter meget til indie-rock så er der som regel noget
interessant på singler i forh. til albums, nemlig alternative versioner af
sangene fra albummet, demoer, live-optagelse osv. Altså ting som ikke
rigtigt har passet ind på albummet, men som derfor godt kan være
interessante. F.eks er nogle af Radioheads bedste numre b-sider (Talk show
host, Polyethylene, Fog).
Hvis man så til gengæld er mere til den elektroniske musik, så er
single-udgivelserne naturligvis mere rettet mod DJ's, som du også skriver,
med 3-4 remixes af sangen. Men et remix er jo ikke nødvendigvis dårligt, jeg
har da adskillige 12" med nogle rigtig svedige remix, som til tider er bedre
end originalen (Lamb - B.line, David Bowie - Telling lies).

Generelt set er singler vel ikke rettet så meget mod den almindelige
musik-køber, men mere mod DJ's og samlere.

---Jacob---

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 01-08-03 09:13

"René Hoffmann" wrote:

> Er der nogen, der kan henvise mig til et sted - enten i Storkøbenhavn, eller
> på nettet - hvor de har et stort udvalg af cd-singler??

Der er ikke nogen, der har nævnt Accord på Nørrebrogade tæt ved
Nørrebors Runddel. De har et pænt udvalg. Jeg har fundet en del
spændende i deres kælder, bl.a. promotion cd'er. Det kan godt være
en kamp at finde dem, men prisen er fornuftig.

Der ligger vist også en Accord ved Trianglen. Kig evt. her:
http://www.accord.dk

Problemet med singler er, at de ret hurtigt udgår, så hvis man vil have
fat i gamle udgivelser, må man købe dem brugt.

Mvh.
Henrik

Fra : Troels

Dato : 01-08-03 16:31

> Er der nogen, der kan henvise mig til et sted - enten i Storkøbenhavn,
eller
> på nettet - hvor de har et stort udvalg af cd-singler??

Øv.. her skrev du cd-singler. Nu ville jeg ellers lige være sjov og komme
med et link til dating.dk

/Troels

Fra : Michael Castensen

Dato : 01-08-03 21:00

"Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> eller
>
> Øv.. her skrev du cd-singler. Nu ville jeg ellers lige være sjov og komme
> med et link til dating.dk

....som du selvfølgelig er storforbruger af!

---

Fra : Allan Pedersen

Dato : 02-08-03 00:53

In article <bgbj51$162l$1@news.cybercity.dk>, hofstarREMOVE@get2net.dk
says...

> [...]
>
> Jeg synes generelt, udvalget er ret tyndt... Så man går desværre ofte
> forgæves... Det er nærmest en skattejagt...

Du skal da være velkommen til at kigge forbi min hjemmeside, hvor jeg i
øjeblikket har ca. 600 CD-singler til salg.

Du finder den på: http://www.kapland.dk/index2.html

Allan