VirtualPC 6 problemer
Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 31-07-03 09:28

Hej alle!

Jeg har fået et underligt problem med VirtualPC. Den har altid fungeret
upåklageligt, men pludselig er der ikke længere hul igennem til nettet -
uden at der i øvrigt er forandret noget som helst.

Når man retter browseren imod en side kan man se, at kabelmodemmet
begynder at søge - men der sker bare ikke mere. Siden forbliver blank,
indtil den opgiver søgningen og siger, at siden ikke er tilgængelig. Det
lader til, at netværket kører, og alle indstillinger er umiddelbart
rigtige, så vidt jeg kan se.

På VPC er der installeret Windows95 og IE 5. Og det har som sagt virket
hele tiden. Nogle idéer?

Lars Kr. Sørensen
musiker og musiklærer
http://www.larsonline.dk/

Fra : Ben Knudsen

Dato : 31-07-03 09:54

lars@nospamlarsonline.dk (lars kristian sørensen) writes:
>På VPC er der installeret Windows95 og IE 5. Og det har som sagt virket
>hele tiden. Nogle idéer?

Jeg har haft samme problem. Det virkede som et DNS-problem, for jeg kunne
pinge andre maskiner på mit netværk samt maskiner ude i verden, men jeg
fik det aldrig løst problemet. Som du formodentlig har opdaget, kræver
selv den mindste ændring i win95 netværksopsætning en genstart af windows.
Det er meget, meget tungt at fejlrette netværksproblemer under de
omstændigheder. I desperation skiftede jeg til windows 2000 og det kører
perfekt - omend langsommere.

Ben

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 31-07-03 15:05

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg har haft samme problem. Det virkede som et DNS-problem, for jeg
> kunne pinge andre maskiner på mit netværk samt maskiner ude i verden,
> men jeg fik det aldrig løst problemet.

Det der bare er sært her er, at det ikke lader til at være Windows, der
er synderen. Min kæreste og jeg har hver vores VPC container med
(selvfølgelig) hvert vores Windows. Og de holdt begge op med at fungere
samtidig. Fejlen må og skal være et andet sted, selvom det jo altid er
dejligt at kunne give Micro$not skylden...

Jeg bruger ellers ikke VPC til andet end homebanking. Jeg er kunde i
Slagelse Sparekasse, og det er desværre ikke én af dem, der snart bliver
Mac-kompatible, så jeg kommer nok til at hænge på det lidt endnu...

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-07-03 20:02

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> Jeg har fået et underligt problem med VirtualPC. Den har altid fungeret
> upåklageligt, men pludselig er der ikke længere hul igennem til nettet -
> uden at der i øvrigt er forandret noget som helst.

Har prøvet det to gange. Første gang geninstallerede jeg (og fik ny PIN
af banken). Anden gang havde jeg lavet en CD m VPC + det der hører til,
så jeg bare kunne dumpe og kopiere tilbage.

Så jeg har ikke løst problemet, kun fundet en redningsplanke...

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 01-08-03 10:26

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Har prøvet det to gange. Første gang geninstallerede jeg (og fik ny PIN
> af banken). Anden gang havde jeg lavet en CD m VPC + det der hører til,
> så jeg bare kunne dumpe og kopiere tilbage.

Men jeg har selvfølgelig prøvet at geninstallere - desværre uden held.
Resultatet er og bliver det samme, uanset hvad jeg gør. Sådan noget
l...!

> Så jeg har ikke løst problemet, kun fundet en redningsplanke...

Og den leder jeg stadig efter...

Lars Kr. Sørensen
musiker og musiklærer