Nyt grafikkort men hvilken?
Fra : MV

Dato : 31-07-03 09:37

Hej. Jeg skal ud at købe et nyt grafikkort men hvad for en skal jeg
købe? jeg spiller meget så det skal gerne værer en der kan trække de
nyeste spil, også lidt ud i fremtiden. Jeg har kigget lidt på
følgende: Radeon 9500/9500pro, radeon 9600, Geforce4 4600, Geforce FX
5600. Men hvilken er bedst?

MVH

MV

Fra : BorreBoy

Dato : 31-07-03 10:04

"MV" <mail@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyeste spil, også lidt ud i fremtiden. Jeg har kigget lidt på
> følgende: Radeon 9500/9500pro, radeon 9600, Geforce4 4600, Geforce FX

"Ud i fremtiden"?
Så er det ikke nogle af disse

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-07-03 10:31

> [...]
> nyeste spil, også lidt ud i fremtiden. Jeg har kigget lidt på
> følgende: Radeon 9500/9500pro, radeon 9600, Geforce4 4600, Geforce FX

Nu får jeg nok en over nakken

Når du skal have et nyt grafikkort, så skal DU købe det, og ikke andre. Find
ud af hvad du har behov for, find nogle kort, og SÅ går du i gang med at
finde ud af hvad de forskellige kort har af gode og dårlige ting, og ud fra
det vælger DU dit kort. På den måde du gør her, så lader du andre "købe"
kortet for dig. Du kan så spørge om der er nogle der kan give dig nogle
oplysninger, eller hvor du kan finde oplysninger om de kort du har i
tankerne, og så kan du så gå videre der fra.
Jeg selv sidder nu og skal finde et nyt kort, for det er ved at være lidt
knebent med mit Matrox G400 MAX (32 Mb Ram), og jeg har da kig på et kort
der er baseret på Radeon 9700 pro chippen, men jeg er endnu ikke sikker i
min sag, så jeg kigger og leder videre før jeg endeligt beslutter mig.
Hvis du køber efter hvad andre har, så kan du blive noget så skuffet, fordi
det kort ikke opfylder lige det du vil have. Jeg ved godt det er en stor
jungle at komme igennem, fordi der er så mange kort at vælge i mellem, men
du kan takke dig selv for det arbejde du ligger i det.
Grafikkort kommer fra flere forskellige udviklere baseret på nogle få
chip-producenter, og der er flere der slipper skidt fra det, og nogle få der
gør det godt, så det er om at passe på hvad det er man skal købe, og det vil
være surt at smide penge ud på noget man bliver ked af. Der er også det at
der kommer hele tiden nye kort, så det med at følge med i tidens trend, det
er umuligt.

God jagt på et nyt kort.

Kim Larsen

Fra : MV

Dato : 31-07-03 13:41

On Thu, 31 Jul 2003 11:30:42 +0200, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>der kommer hele tiden nye kort, så det med at følge med i tidens trend, det

Jeg vil skam selv vælge hvilken jeg skal købe. Jeg ville bare høre jer
andres menign og bedømmelser.

MVH

MV

Fra : sa

Dato : 31-07-03 13:49

"MV" <mail@mail.com> wrote in message
> On Thu, 31 Jul 2003 11:30:42 +0200, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
> wrote:

> Jeg vil skam selv vælge hvilken jeg skal købe. Jeg ville bare høre jer
> andres menign og bedømmelser.

tag et kig her :
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/07/07/7012981

held og lykke

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 31-07-03 19:40

Kim Larsen wrote:
> Nu får jeg nok en over nakken

Ikke herfra, jeg synes det ville være dejligt hvis folk gennerelt lavede
lidt mere research, end bare at slå op hvad der er at vælge imellem i en
prisklasse.

Det er så let at søge på f.eks. google og finde sammenligende test af
grafikkort, og hvis alle gjorde det så ville debatten her i gruppen
bevæge sig op på et andet og langet mere interresant niveau.

Kan man ikke overkomme tanken om at søge på nettet, så vil lidt læsning
i gruppen give svar på mangt og meget - de fleste spørgsmål bliver jo
stillet flere gange om ugen.

Mvh

Bruno

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-07-03 20:32

> [...]
>
> Kan man ikke overkomme tanken om at søge på nettet, så vil lidt læsning
> i gruppen give svar på mangt og meget - de fleste spørgsmål bliver jo

Nu skal vi jo også passe på at gruppen her ikke bliver så passiv at den
lukkes

Kim Larsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-08-03 00:33

Kim Larsen skrev:

> Nu skal vi jo også passe på at gruppen her ikke bliver så passiv
> at den lukkes

Så sandt, men det sker nu at man godt kunne ønske sig at folk tænkte
lidt over denne her: <http://usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html>.

På den anden side så kan gruppens faste læsere/skribenter jo blot
vælge at filtrere det fra som ikke interesserer dem, hvilket jeg
nu også gør i stor stil, men alligevel så står der nu meget godt
i ovenstående artikel, synes jeg. :)

FUT: dk.admin.netikette.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 01-08-03 14:22

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

> der er baseret på Radeon 9700 pro chippen, men jeg er endnu ikke sikker i
> min sag, så jeg kigger og leder videre før jeg endeligt beslutter mig.

Det kan være jeg kan hjælpe dig med at vælge? Hvad er du i tvivl om? Radeon
9700 Pro (og non-pro) er uden tvivl det bedste grafikkort til prisen lige
nu.
---
Mvh
Anders