Agent og quoted printables(?)
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 31-07-03 09:05

Hejsa

Jeg har ganske ofte problemer med at læse indlæg bestemte indlæg hvor
AÆÅ bliver forvansket til, tror jeg, quoted printables. Desværre kan
jeg ikke selv finde ud af at opsætte min Forte Agent 1.93 til at vise
disse indlæg i 'normalt' format, omend jeg mener den burde være i
stand til det....

Er der nogen der kan guide mig lidt videre?

R.
"I do not know what I may appear to the world, but to myself I seem to have been only like a small
boy playing on the sea-shore, and diverting myself in now and then finding a smoother pebbly or
a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me."
- Sir Isaac Newton

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-03 10:32

Ronni Heuckendorff Hansen skrev:

> [...]
>AÆÅ bliver forvansket til, tror jeg, quoted printables. Desværre kan
>jeg ikke selv finde ud af at opsætte min Forte Agent 1.93 til at vise

Hvordan kan du få den til at lade være?

>Er der nogen der kan guide mig lidt videre?

Hele min opsætning kan ses her:

http://lundhansen.dk/bertel/agent/agentopsaetning.htm

Jeg tror at du skal kikke her under "Languages":

http://lundhansen.dk/bertel/agent/opt_general.htm

--
Bertel

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 31-07-03 12:43

On Thu, 31 Jul 2003 11:32:00 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Hvordan kan du få den til at lade være?

Elementært - min kære Watson...

>Hele min opsætning kan ses her:
>
>http://lundhansen.dk/bertel/agent/agentopsaetning.htm
>
>Jeg tror at du skal kikke her under "Languages":
>
>http://lundhansen.dk/bertel/agent/opt_general.htm

Jeg kan se at min opsætning ikke ligner din helt, så jeg prøver at
ændre lidt hist og pist i overensstemmelse med din. Nu kan jeg så bare
ikke finde nogle af de beskeder der lavede problemer, så jeg kan ikke
se direkte om det har hjulpet.. Eller vender jeg jo bare tilbage..

Tak for ideerne.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 31-07-03 15:14

Ronni Heuckendorff Hansen <ronni@_spam_cowsinspace.dk> posting:

>Jeg har ganske ofte problemer med at læse indlæg bestemte indlæg hvor
>AÆÅ bliver forvansket til, tror jeg, quoted printables. Desværre kan

CTRL+R

Aktuelle indlæg postet i QP, så du kan teste, om dét var problemet.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 31-07-03 16:11

On Thu, 31 Jul 2003 16:14:15 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

>CTRL+R
>
>Aktuelle indlæg postet i QP, så du kan teste, om dét var problemet.

Mange tusinde tak. Men hvorfor CTRL + R ? I min liste over tastatur
genveje, kaldes dette for "Show message in raw" - Troede dette betød
med headers og det hele...

Men nu ved jeg da hvordan beskeder gøres læselige.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 31-07-03 16:30

> [...]

>Mange tusinde tak. Men hvorfor CTRL + R ? I min liste over tastatur
>genveje, kaldes dette for "Show message in raw" - Troede dette betød

Hvis du vil se headers, så er det H (hele indlægget). CTRL+R viser
indlæg uden nogen form for fortolkning -- det er det rå indlæg. Der
er ikke så meget i det

>R.
>"I do not know what I may appear to the world, but to myself I seem to have been only like a small
--klip--
Et lille råd med på vejen: Din signatur bliver til en "rigtig"
signatur, hvis du sætter "-- " (husk mellemrum sidst) på en linje
før i signatur-teksten. På denne måde kan de forskellige programmer
kende det som en signatur,og behandle det derefter. Opera kan fx
vise det kursivt, andre viser det slet ikke, Agent klipper det
automatisk væk ved svar. Desuden er det lettere at springe over og
ikke læse som en del af selve indholdet af et indlæg.

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 01-08-03 12:38

On Thu, 31 Jul 2003 17:30:06 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

> [...]
>automatisk væk ved svar. Desuden er det lettere at springe over og
>ikke læse som en del af selve indholdet af et indlæg.

Skulle vist være ordnet nu.. Håber det virker. Jeg har også fulgt
Bertels råd, og placeret knappen på menuen.

Tak til jer begge.

R.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-03 16:54

>Skulle vist være ordnet nu.

Ja, den er i vinkel.

Hurra for Agent.

--
Bertel

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-08-03 21:15

Bertel Lund Hansen, du skrev:

> Hurra for Agent.

Ja hvis den brokkedes sig over de overlange siglinier.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-03 16:38

>Mange tusinde tak. Men hvorfor CTRL + R ? I min liste over tastatur
>genveje, kaldes dette for "Show message in raw" - Troede dette betød
>med headers og det hele...

Jeg vil råde dig til at anbringe knappen dertil på menubjælken.
Jeg bruger den aldrig fordi jeg hellere vil bruge tastatur, men
man kan godt komme til at skifte uden at opdage det, og så kan
man godt tro at det er de andres opsætning der er noget galt med
når indlæggene pludselig flyder med sære koder. Men knappen blive
hvid i raw mode, og så opdager man det nemmere.

"Raw" betyder "rå" og det er meget logisk fordi det viser præcis
hvilke tegn indlægget består af. I normal mode bliver mange af
dem fortolket. Prøv f.eks. at kikke på et indlæg med vedhæng.

--
Bertel