Hvad skal det hedde ?
Fra : René Løweneck

Dato : 31-07-03 08:51

Hej !

Er der nogen her, der ved om der er nogen skattemæssig (eller juridisk)
forskel på en fast ydelse, om den kaldes abonnement, afgift, leje, leasing,
brugslicens eller andet ?

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS - Styr din hjemmeside og få en spamfri webmail, - tilmed til en
fast fornuftig pris !

Fra : Knud Berggreen

Dato : 31-07-03 18:36

On Thu, 31 Jul 2003 09:51:07 +0200, "René Løweneck"
<rene@loweneck.dk> wrote:

>Er der nogen her, der ved om der er nogen skattemæssig (eller juridisk)
>forskel på en fast ydelse, om den kaldes abonnement, afgift, leje, leasing,
>brugslicens eller andet ?

Fradragsmæssigt er der nok ingen forskel, men rent praktisk
er der.

abonnement er typisk noget der forbruges eller en tjeneste
der stilles til rådighed, hvor man ikke skal tilbagelevere
noget ved ophør.

Leje og leasing er typisk maskiner, lokaler og lignende som
en anden har ejendomsretten til.

Afgift og brugslicens kan vel dække begge typer.

/knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : René Løweneck

Dato : 31-07-03 22:06

Hej Knud !

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Leje og leasing er typisk maskiner, lokaler og lignende som
> en anden har ejendomsretten til.
> Afgift og brugslicens kan vel dække begge typer.

Jeg tror, at jeg i første omgang holder fast i leje begrebet.

Tak for dit svar