Nyt grafikkort, men hvilket ?
Fra : John

Dato : 31-07-03 03:19

Hej alle !

Jeg skal til at skifte mit grafikkort ud, men jeg ved ikke lige hvilket jeg
skal vælge.

Jeg tror at det bliver et med den nye GeForce 5 chip (FX 5900 Ultra) med 256
MB RAM. Det skal have TV-Ind & Udgang.

Jeg har set på disse:
AOpen: Aeolus FX5900ULTRA-DV256
Creative: 3D Blaster® 5 FX5900 Ultra
Asus: ASUS V9950 GeForce Ultra FX 5900 Series
WinFast: Leadtek WinFast A350 Ultra TDH MyViVo, GeForceFX 5900, 256MB DDR
Gainward GeForceFX PowerPack! Ultra/1600 Golden Sample

Jeg har ikke fundet flere med den nye nVidia chip, men der findes sikkert
MANGE flere end disse.

Hvordan er disse grafikkort til at grabbe video via TV-Indgangen, jeg mener
er der god billedkvalitet hvis man vil brænde video'en på CD/DVD ?

Hvilket kort ville I ambefalle mig at købe, hvilket giver mest valuta for
pengene ?
Og det behøver ikke at være et af dem jeg har fundet.

MVH
John

Fra : Hans

Dato : 31-07-03 04:14

"John" <Palleba@palleba.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket kort ville I ambefalle mig at købe, hvilket giver mest valuta for
> pengene ?
> Og det behøver ikke at være et af dem jeg har fundet.

Jeg ville helt klart tage ATI's Radeon 9700 Pro All-in-Wonder med i
betragtning, hvor du får on-board TV-tuner med.

nVidia og video-grabbing har vistnok altid været lidt vakkelvornt, såvidt
jeg husker.

/ Hans