Slangeørne Jylland ...
Fra : Paul Nilsson

Dato : 30-07-03 22:22

Hej i NG : stod ovre ved Lille Vildmose i Søndags, og havde efter en go
færgetur kl 9.. Tropisk regnskyl til ca kl. 15.
Herefter lysnede det - lidt sol og pludseligt var der Rørhøg og lidt efter
Slangeørn! og lidt efter Slangeørn nr 2 ...
begge oppe samtidigt længe....super set af adsk. fra grusvejen på bakken som
ang. nedenst.

Hvis de bliver derovre på lokaliteten (Lille Vildmose-Smidie-Tofte sø) er
her go obs plads med LANG udsigt over landskabet:

Efter Hadsund : Til Bælum: ca 2 km efter Bælum, drej th ind mod Smidie, få
100m efter, tag første grus vej som går opad (skilt med Hussalg i vej siden)
kør få hundrede meter op af denne vej ..på højeste punkt er lille p plads
(græs) th i kornet .. P her eller før og gå ca 50-100m
frem af stien .. her er storslået udsigt over hele området...............Vi
havde herfra Kanon obs....

Kører man mod Kongerslev ,1-2 km Nordl. kan man se Stor lade med
"grusgravlign" omr.(kør ind her og check inde i den åbne lade, især
loft/spær, i noget kalklign prodc. lager-virksomhed) her fik vi tips om
Stor hornugle, men den var ikke hjemme denne dag.............
(men set tidl. af adsk af de tilstedeværende)
--
m.v.h.
Paul Nilsson

Fra : Freddy Stig Hansen

Dato : 01-08-03 12:15

HEJ
DER SKAL GØRES OPMÆRKSOM PÅ AT LADEN DER NÆVNES LIGGER PÅ PRIVAT OMRÅDE, OG
AT DER ER STORE SKILTE HVORPÅ DER STÅR ADGANG FORBUDT.
SPØRG DERFOR PLADSMANDEN OM LOV TIL AT UNDERSØGE LADEN FOR DEN STORE
HORNUGLE
MVH
FREDDY HANSEN

Fra : Paul Nilsson

Dato : 01-08-03 22:45

Tak til Freddy for at gøre opmærksom på denne Vigtige detalje!
Der bør naturligvis parkeres udenfor og spørges pænt om lov, om man må komme
indenfor.........
beklager min forglemmelse......det forsvandt i begejstringen over
Slangeørnene........

mvh....Paul Nilsson

Freddy Stig Hansen <freddyhansen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f2a4bd8$0$32497$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...