Hvilke porte skal der være til MSN?
Fra : ZorroZ

Dato : 30-07-03 21:59

Hej i NG Teknik
Hvis dette er det rette sted?, er der nogen der ved hvilke porte på en
linksys 2.4 ghz i UPNP som skal være tilgængelig eller i den stil er total
blank på hur jeg skal komme til at tale gennem MSNen. Eller fortælle hur el.
hvor man finder udad dette.
mvh. Z

Fra : Leif Olesen

Dato : 30-07-03 23:36

"ZorroZ" <famshdc@private.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blank på hur jeg skal komme til at tale gennem MSNen. Eller fortælle hur

Hej

Du er nødt til at oplyse modelbetegnelsen på dit linksys udstyr.

MSN numre er normalt ikke noget der bruges i forbindelse med Linksys wireles
lan udstyr.

mvh
Leif

Fra : ZorroZ

Dato : 31-07-03 01:12

"Leif Olesen" <lovaas@vaasteleadvice.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du er nødt til at oplyse modelbetegnelsen på dit linksys udstyr.
>
> MSN numre er normalt ikke noget der bruges i forbindelse med Linksys

Hej Leif

2.4 GHz
802.11b
Wireless Access
Point Router with 4-Port Switch

pfh thx
mvh.

køre XP Pro fuldt opdatede, med Directx 9.ob
Maskinen 2.4 GHz Fujitsu 600 Scalero 500 MB

Fra : Leif Olesen

Dato : 31-07-03 07:20

> [...]
> mvh.
>
> køre XP Pro fuldt opdatede, med Directx 9.ob
> Maskinen 2.4 GHz Fujitsu 600 Scalero 500 MB

Her er en link til Linksys og den model jeg gætter på du har.

http://www.linksys.com/download/qinstalls.asp?prid=415

Hvad mener du med UPNP og tale gennem MSNen?

Du kommer i kontakt med den ved at forbinde et netværkskabel mellem router
og pc,
Derefter skal du gå ind i netværksinstillinger på din pc og sætte den til
Hent automatisk en IP adresse, genstart PC
Derefter kan du komme i kontakt med din router ved at starte internet
explorer
og skrive: http//192.168.1.1 denne IP adresse kan være ændret hvis den er
brugt,og så har du et problem.
Hvis du får forbindelse, så bliver du spurgt om brugernavn og password,
skriv intet i prugernavn, der er et hoved,
password er standard: admin.

så skulle du være i kontakt med den, og så kommer det svære. Du skal nu
opsætte det trådløse net og forbindelsen til internettet.

opsætningen af internet afhænger fuldstændig af hvilken WAN forbindelse du
har og hos hvilken udbyder.

mvh
Leif

Fra : ZorroZ

Dato : 31-07-03 20:01

Ikke fundet løsningen endnu ...

Fra : kc

Dato : 05-08-03 18:47

Din succes afhænger nok til dels af hvilken version I bruger.Jeg ville nok
anbefale Windows Messenger version 6.0, idet problemer med UPNP og NAT kan
være løst.

Ellers brug Sygates Personal Firewall. Efter installation kan det opsættes,
så al trafik vises (pakke log)- bl.a. på hvilke portnumre trafikken er
blevet afviklet. Følgende lyder til at være et godt bud på portene:

TCP 6891 - 6900
TCP 1863
UDP 1863
UDP 5190
UDP 6901
TCP 6901

Du kan evt. kontakte Microsoft for at få alle relevante porte oplyst, da det
er Microsoft, der står bag MSN Messenger.

KC