XHTML og CSS: Border på table
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-07-03 16:03

Hej i gruppen,

jeg har et XHTML dokument designet med DIVs,
hvori den ene DIV har jeg en table og denne table
vil jeg gerne give en smal sort border, ca. således:
border-width: 1px;
border-color: black;

Egentlig er det nok kun mine TR jeg vil give den
border, men hvordan er det lige man gør?

DIVen har id="middle"
Table har class="medlemmer"

Jeg bruger et eksternt stylesheet, er der nogen der
kan give mig en lille opskrift eller et peg i den rigtige
retning?

Jeg har forsøgt mig med en masse, men syntes ikke
det har nogen effekt.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-07-03 16:39

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev

> DIVen har id="middle"
> Table har class="medlemmer"

table.medlemmer{
border: 1px solid #000;
}

og / eller:

table.medlemmer td{
border: 1px solid #000;
}

Eksempel 2 sætter border på cellerne. Du kan ikke sætte border på tr. Du har
valget mellem table og/eller td.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-07-03 20:58

Erik Ginnerskov wrote:
> table.medlemmer{
> border: 1px solid #000;
> }
>
> og / eller:
>
> table.medlemmer td{
> border: 1px solid #000;
> }

Supder duper, mange tak.

> Eksempel 2 sætter border på cellerne. Du kan ikke
> sætte border på tr. Du har valget mellem table og/eller td.

Ja, det er det der har været galt.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Charlotte Gørtz

Dato : 30-07-03 18:01

Mikael Nørrelund Andersen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> hvori den ene DIV har jeg en table og denne table
> vil jeg gerne give en smal sort border, ca. således:

Hej

Prøv at se her: http://www.w3.org/TR/CSS2/tables.html#borders

Charlotte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Villum Sejersen

Dato : 30-07-03 19:02

> [...]

> Table har class="medlemmer"

> Jeg bruger et eksternt stylesheet, er der nogen der
> kan give mig en lille opskrift eller et peg i den rigtige

Hvad med noget i retning af (husk, at du kan give hver enkelt af dine
elementer flere klasser adskilt af mellemrum) class="medlemmer bor1":

hvor bor1 er defineret i dit stylesheet som:

bor1 {
border: 1 px solid black
}

--