Probs med "QUE Cdrw" på os 9.1
Fra : *nico*

Dato : 03-04-01 19:32

Hej gruppe..

Jeg har skaffet et que cdr cdrom drev til min ti book 500 med os 9.1
Men hver gang jeg forsøger at brænde får jeg følgende fejl uanset om jeg
brænder direkte eller via disk image. Det er et USB drev.

The drive reported an error
sense key = ILLEGAL REQUEST
sense code = 0x24
INVALID FIELD IN CDB

Jeg har prøvet med 2 forskellige drev, og får den samme fejl med begge drev.
Er der nogen herinde der har det samme drev og har prøvet samme fejl.
Jeg brænder via Toast 3.8.2

Please help, jeg skulle nødig brænde alt på min windows maskine

mvh

Nicolai

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-04-01 20:24

In article <9ad539$29o$1@news.inet.tele.dk>, "*nico*" <npe@mac.com>
wrote:

> Jeg har prøvet med 2 forskellige drev, og får den samme fejl med begge drev.
> Er der nogen herinde der har det samme drev og har prøvet samme fejl.
> Jeg brænder via Toast 3.8.2

Er det ligemeget hvad du brænder når du får den meddelelse?
Toast kan komme med nogen sjove fejlmeddelelser, hvis en af de filer man
forsøger at brænde er dårlig på en eller anden måde.

> Please help, jeg skulle nødig brænde alt på min windows maskine

Nej, så hellere brænde Windowsmaskinen

--
MVH
Martin Edlich

Fra : *nico*

Dato : 03-04-01 20:26

> [...]
> Toast kan komme med nogen sjove fejlmeddelelser, hvis en af de filer man
> forsøger at brænde er dårlig på en eller anden måde.

hehe... Kan sgu ikke undvære dem *S*

> --
> MVH
> Martin Edlich

Det er ligemeget hvad jeg brænder. Vi har prøvet forskellige ting på jobbet,
og nu har jeg eksperimenteret en del her til aften herhjemme. Og det er
samme fejl. Har du fået skudt den længre hen i processen ved at give mere
ram og bedre performance i Preferences i Toast, Men brænde den færdig, no
way

øv øv øv -..

Fra : *nico*

Dato : 03-04-01 22:20

hej igen...

Problem løst,
fandt version 4.0 af toast på nettet og nu virker det *S*
Så måske jeg skal brænde min win pc *GGG*
Nahh....

Men tak for hjælpen

Nicolai !

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-04-01 01:35

Hej Nicolai

Hvilke Toast og Que udv. har du i din udv.mappe? Jeg mener at kunne huske, at
der har været problemer med Toast og Que på USB...

- Så det tyder mest af alt på en inkompatibilitet mellem Toast 3.8.2 og OS 9.1.
- Har du prøvet med en nyere version, - fx. 4.1.2Deluxe? Der er en hel del
ting, der er rettet i 4.1.x, som gav problemer i de tidligere versioner.

mvh. Erik Richard

*nico* wrote:

> [...]
> Jeg brænder via Toast 3.8.2
>
> Please help, jeg skulle nødig brænde alt på min windows maskine

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : *nico*

Dato : 04-04-01 16:46

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Tak for skrivet Richard. Det var det jeg gjorde, og som du skriver, så hjalp
det *S*

mvh

Nicolai !