øl
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 03-04-01 18:55

Hej..!

Hvor mmget feder øl ?
Hvis man eks. drikker cirka 8-10 stykker fredag og det samme Lørdag, kan det
så medvirke til vægtforøgelse...

Jeg ved intet om dette, så derfor håber jeg på nogle gode svar..

Olesen

Fra : Mette Lauritsen

Dato : 05-04-01 08:21

Hej

Jeg mener at have set i TV-programmet "Lægens Bord", at en genstand feder
lige så meget som en halv hotdog. Og det er uanset om det er vin, spiritus
eller øl, man drikker, da det er selve alkoholen, som feder...

Mvh. Mette

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 09-04-01 13:13

Hvis energiindtag > energiforbrug så tager du på, så ja, øl kan medføre
vægtøgning hvis man indtager mere energi end man forbrænder. Det specielle
ved alkohol er at kroppen ikke kan lagre det, så det vil blive forbrændt
førend alle andre næringsstoffer - og hvis der er nok energi i alkoholen til
at imødekomme dit daglige energiforbrug, ja så vil de andre næringsstoffer
(føden) oplagres i kroppen i form af fedt (forenklet, men ikke forkert).

Mon ikke 16-20 øl om ugen kan give lidt andre mere væsentlige problemer?

Lars Klingenberg
stud.scient. i idræt
[lklingenberg@ifi.ku.dk]