Ordbog 3510i
Fra : Thom@s

Dato : 29-07-03 19:51

Hvordan får jeg ordbogen til at virke?

Når jeg prøver at skrive kommer der nogle mærkelige ord.
f.eks når jeg trykker på 4 vil den kun skrive "i"

Mvh Thomas

Fra : Steffen Hansen

Dato : 29-07-03 19:57

Så lyder det også til den virker?

Prøv at taste denne taste kombination i en ny besked:

4 3 5 0 6 3 3 0 3 4 4 1 1 1

så finder du ud af om den ikke godt nok er aktiveret :) for det lyder det
til den er hvis den skriver I når du trykker 4! Når du trykker ovenstående
tror jeg også du forstår princippet.

/Steffen

Fra : Thom@s

Dato : 29-07-03 20:03

"Steffen Hansen" <steffenhansen@indbakke.dk> skrev i en meddelelse news:3f26c36d$0$32451$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> til den er hvis den skriver I når du trykker 4! Når du trykker ovenstående

Det fungere godt nok.
Men jeg forstår stadig ikke princippet :)

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-03 20:13

"Thom@s" <reklamefri[SnabelA]mail.dk> wrote in message
> Det fungere godt nok.
> Men jeg forstår stadig ikke princippet :)

Hvis du ikke ved hvordan en ordbog fungere på en telefon forklarer jeg lige
hurtigt princippet;

Telefonen har en ordbog med en masse org, hvor du som regel selv kan tilføje
nye ord, hvis de ikke findes i forvejen.
Med ordbog slået fra (se min anden post om hvordan du gør);

Du vil skrive ordet; Ordbog.

Så skal du taste; 66 777 3 22 666 4
Med ordbog slået til skal du taste;

6 7 3 2 6 4
Du kan nok se sammenhænget i det. Jeg bruger præcis de samme tal i samme
rækkefølge, men kun ét tryk for at skrive et bogstav på samme tal-knap.

Den gætter simpelthen hvad du vil skrive.

Ved de ovenstående tal skriver du;

mno pqrs def abc mno ghi.

Ud fra de 6 tal grupper kan du skrive ordet: Ordbog.

Leg lidt med det, du lærer det på få minutter.
Det tager heller ikke lang tid så kan du med lukkede øjne skrive en besked
på få sekunder.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> www.DontDoIt.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Thom@s

Dato : 29-07-03 20:28

> [...]
> Du kan nok se sammenhænget i det. Jeg bruger præcis de samme tal i samme
> rækkefølge, men kun ét tryk for at skrive et bogstav på samme tal-knap.

Jamen hvad nu hvis jeg skal skrive Mie

Altså 643
Så skriver dem Øge

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-03 20:33

> Jamen hvad nu hvis jeg skal skrive Mie
>
> Altså 643
> Så skriver dem Øge

Så trykker du på * (stjerne) tasten. Så vil den vise de andre mulige
forslag.
Lad os antage at du har trykket på * (stjerne) tasten så mange gange at den
nu begynder forfra med forslagene, altså Øge og videre frem, så kan du
trykke på en af menu-tasterne, hvor der står Stave? ud foran.

Så skriver du ordet Mie, uden ordbog, og så til næste gang du skal skrive
ordet Mie vil den kunne huske det.

Utrolig smart fundet på faktisk ;)

Håber det hjalp dig.

Mvh
FB

Fra : Thom@s

Dato : 29-07-03 20:46

> [...]
> trykke på en af menu-tasterne, hvor der står Stave? ud foran.
>
> Så skriver du ordet Mie, uden ordbog, og så til næste gang du skal skrive

Jamen kan jeg ikke få den til at skrive Mie som det første ord?
Det er sku'da irreterende at den starter med at skrive Øge, det har jeg jo ikke noget at bruge til.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-03 21:44

> Jamen kan jeg ikke få den til at skrive Mie som det første ord?
> Det er sku'da irreterende at den starter med at skrive Øge, det har jeg jo
ikke noget at bruge til.

Sådan virker det.
Prøv nu lige at lære det og giv det en chance. Når du bliver ferm på
fingrene til det, så prøv at slå ordbog fra, og se hvor håbløst det er ikke,
at bruge ordbog.

Mvh
FB

Fra : John K

Dato : 29-07-03 22:41

"Thom@s" <reklamefri[SnabelA]mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen kan jeg ikke få den til at skrive Mie som det første ord?
> Det er sku'da irreterende at den starter med at skrive Øge, det har jeg jo
ikke noget at bruge til.

Bingo.

Ordbogen er det første der bliver kvalt hver gang jeg køber ny mobil.

Det tager sku' for lang tid at skulle bladre frem og tilbage samt tjekke om
den nu har valgt det rigtige ord...

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-03 19:57

"Thom@s" <reklamefri[SnabelA]mail.dk> wrote in message
> Hvordan får jeg ordbogen til at virke?
>
> Når jeg prøver at skrive kommer der nogle mærkelige ord.
> f.eks når jeg trykker på 4 vil den kun skrive "i"

Når ordbog er slået til skal den skrive et "I" ved ét tast på 4-tallet.
Ved at trykke flere gang på # kan du skifte mellem, ordbog (til/fra)
stort/småt.
Ved at holde # nede kan du skifte mellem tal/bogstaver.

Med ordbog slået til at kun skifte mellem bogstaver / ord med *.

Håber det kunne bruges, ellers må du forklarer dig lidt bedre.

Mvh
FB