Skjulte mails - meget underligt
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-03 18:56

Hej,

Jeg har Office XP pro på min maskine, og Outlook kører som det skal. Men
nogle mails kan jeg ikke finde i de mapper hvor de burde være, eller andre
steder. Men hvis jeg beder outlook søge efter dem i inboksen ("post jeg har
modtaget") dukker de fint op - desværre ikke med angivelse af hvor de er
gemt henne.

Jeg har kigget alle mine postmapper igennem 10 gange nu, uden at finde dem.
Så hvor dælen har outlook gemt dem henne? Det er ret underligt at de ikke
ligger i nogle af mapperne, men at søgningen finder dem.

Jeg kan jo bare flytte dem tilbage, men jeg ved jo ikke hvilke mails det er
jeg mangler før jeg får brug for dem.

Håber nogen kender denne "fejl" - det er sikkert bare en fejl40.

På forhånd tak.

Mvh. Søren

Fra : pre

Dato : 29-07-03 19:18

Nu fremgår det ikke lige om du har brugt Outlooks Avancerede Søgefunktion -
den kan evt starten udenfor Outlook (Start/Søg). Der er en fane med Outlook
og den funktion er meget effektiv.

Kan det tænkes at er er nogle regler der flytter mails, kan det tænkes at de
manglende mails skjules pgr. af en visnings indstilling.

Det er ganske utænkeligt at "mystiske kræfter" er på spil.
pre

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-03 19:49

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Søgefunktion -
> den kan evt starten udenfor Outlook (Start/Søg). Der er en fane med

Jeg har brugt den søgefunktion der er ovenover vinduet med brevhoveder.

> Kan det tænkes at er er nogle regler der flytter mails, kan det tænkes at
de
> manglende mails skjules pgr. af en visnings indstilling.

Nej beskederne er ikke omfattet at nogen regler, det er helt tilfældige
mails, og ligendende mails fra samme afsender ligger hvor de skal (i den
mappe jeg troede jeg havde flyttet dem alle til). Når jeg finder dem ved
søgningen og flytter dem er der ingen problemer.

> Det er ganske utænkeligt at "mystiske kræfter" er på spil.

Nej det ved jeg - når jeg finder fejlen får jeg sikkert røde ører. Men i
mellemtiden er det sq trals (undskyld).

Mvh. Søren

Fra : pre

Dato : 30-07-03 12:19

Brug den anden funktion som er mere avanceret, bl. a. kan du stille den til
at søge i samtlige personlige mapper, hos mig viser den hvor den finder
noget.
Om galt skulle være kan vi sætte en makro til at søge i bestemte foldere.
Viden om hvor og hvorfor er ret væsentlige.

Fra : pre

Dato : 30-07-03 19:36

Måske disse klip fra hjælpeteksterne være en inspiration;

About natural language searching
Natural language searching uses familiar, conversational expressions, such
as "Get all mail from Jane" or "Find all meetings next week," to search for
Microsoft Outlook items from the Basic Search task pane. Using natural
language searching you can search for e-mail messages, calendar items,
contacts, tasks, and notes. Natural language searching is only supported in
English versions of Microsoft Office XP.

Although you can get better results by including more information in your
natural language queries, you do not need to use full sentences or be
concerned with grammatical correctness. For instance, the following natural
language query is fine: "High priority tasks."

Natural language searching searches the contents of Outlook items, such as
the bodies of e-mail messages, along with items' properties, such as the
subjects of meetings and the priorities of tasks.

Note Although natural language searching is not supported for documents on
network places or your computer, Office's Search will use the information in
a natural language search query to find files in those locations.

Natural Languages Tips
Searching e-mail
Search the contents of e-mail messages, using words like "about" or
"subject".
Examples
"Messages about searching"
"Messages on the subject: sales quotas"
Search the properties and other fields of e-mail messages.
Examples
"High priority messages"
"Who did I Cc about natural language searching?"
"E-mail I need to follow-up on"
Search for documents containing attachments.
Example
"Find all mail messages with attachments"
Specify time ranges to narrow your search.
Examples
"E-mail from Bob in the last week about natural language searching"
"Find the most recent e-mail from Prasanna"
Searching your calendar
Search the contents of meetings using words words like "about" or "subject".
Examples
"Meeting about sales goals"
"Show the meeting to introduce new team members"
Search for meetings based on attendees.
Examples
"All meetings with Jim"
"Find the meeting organized by Tanya"
"Did Bei-Jing accept the meeting about searching?"
Limit the range of your search by specifying a range of time.
Examples
"Find all meetings I attended last Monday"
"Find all meetings the day before yesterday"
Searching contacts
Search for contacts based on details, such as nickname or birthday.
Example
"Find everyone whose manager is Miles"
Find a group of contacts that have common information.
Example
"Contact information for clients who live in Baltimore"
Searching notes
Search for notes based on contents, color, or other properties of notes.
Examples
"All notes I created yesterday"
"All blue notes about searching"

Fra : semmer

Dato : 30-07-03 09:48

"" skrev d. 29-07-03 18:56 dette indlæg :
> [...]
det er
> jeg mangler før jeg får brug for dem.
>
> Håber nogen kender denne "fejl" - det er sikkert bare en fejl40.

Hej Søren

Jeg kan ikke løse dit problem, men oplyse dig om, at du er ikke alene.
For vel 2 uger siden begyndte min maskine også at "lege gemmeleg"
(Outlook Express 6), og gebyndte samtidig pludselig at lægge mails i en
tråd. Det er ok, men det er slet ikke om, at tilsyneladende omkring
halvdelen af dagens mails ikke kan ses. Jeg skal bruge søg - krydse af i
begge datofelter, så kommer de lige så nydeligt.

Jeg ville da så forfærdelig gerne, om jeg kunne får det igen som for
blot 2 uger siden, så jeg vil følge svarene til dig nøje.

Mvh - SEM

http://www.kandu.dk/

Fra : pre

Dato : 30-07-03 11:58

Det er åbenbart ikke gået op for dig at indlæg fra kandu-folket ikke er
velkomne i dise grupper.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-03 12:51

pre skrev:
> Det er åbenbart ikke gået op for dig at indlæg fra kandu-folket ikke
> er velkomne i dise grupper.

Og nu vi er i gang med irettesætte, kunne
man måske forvente at du vil læse:
og så indrette dine svar efter de *guldkorn*
du højst sandsynligvis vil finde.

Som en af de faste skribenter i denne og
i dk.edb.tekst.ms-word er det underligt at
du ikke kan se hvor tåbeligt det virker ikke
at følge de fastlagte *færdselsregler*.

Fut etiketten

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-03 18:44

> Det er åbenbart ikke gået op for dig at indlæg fra kandu-folket ikke er
> velkomne i dise grupper.

Hvorfor? Jeg følger ikke så meget med på usenet for tiden (det er vejrets
skyld). Hvorfor må Kandu ikke svare herinde? Jeg er ligeglad hvem der
svarer, bare svaret er brugbart for mig.

Mvh. Søren

Fra : pre

Dato : 30-07-03 18:59

Kandu er et decideret reklameforetagende som bl. a. prøver at udnytte de
egentlige nyhedsgrupper. Desværre er det ikke muligt med de foreliggende
retningsmuligheder at forbyde dem at skrive indlæg men der er svjv. enighed
om at ignorere deres spørgsmål - og andre "fidus-indlæg" som har til formål
at tilluske sig points som honoreres på en eller anden måde.
Mange har simpelthen indsat et Kill-filter.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-03 20:25

pre skrev:
> Kandu er et decideret reklameforetagende

> Mange har simpelthen indsat et Kill-filter.

Samme vej med dig..*PLONK*

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 05:53

"Søren Rohde" <fam_rohde [snabela] stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Håber nogen kender denne "fejl" - det er sikkert bare en fejl40.

Ak ja.

Så er fejlen fundet. Endnu engang var fejlen mig selv, for indbakken var sat
op til kun at vise post der er modtaget indenfor de seneste 7 dage. Kom til
at se at der var 62 mails i bakken, selvom jeg lige havde tømt den... Så væk
med filteret, så virker det igen.

God weekend - tak for hjælpe til alle. Og ikke et ord mere om KanDu.

Mvh. Søren

Fra : pre

Dato : 02-08-03 07:30

Det er altid rart at få bekræftet at der ikke er nogen der "gnasker" mails i
sig.