Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjælp til TVtool....
Fra : Gitte og Bjørn

Dato : 29-07-03 18:38

jeg er ved at forbinde et TV til mit G4ti4400
med s-video kabel over i scartstik
jeg kan godt se farvebillede på min TV skærm, når jeg cloner billede over på
TV et.... det er bare lidt uklart,
og synes ikke jeg kan få det helt klart med nview.
Er der nogen specielle indstillinger jeg skal prøve??

har lige installeret TVtool 7,0.....
men så snart jeg starter programmet bliver TV skærmen sort hvid.... hvad
sker der....
hvem kan hjælpe med at få et godt farve billede...

skriv gerne på ICQ

Kennel Foxy Spots
Gitte Gjerlevsen og Bjørn P.Callesen
Søgårdsvej 7, Søgård
6240 Løgumkloster
tlf : 74 71 12 08 eller 20 32 12 18
mail : foxy@os.dk
web : www.foxy-spots.dk
ICQ : 172006761

Fra : Olesen

Dato : 29-07-03 18:48

"Gitte og Bjørn" <foxy@os.dk> skrev i en meddelelse

> jeg kan godt se farvebillede på min TV skærm, når jeg cloner billede over

> TV et.... det er bare lidt uklart,
> og synes ikke jeg kan få det helt klart med nview.

Det er dit tv som er for dårlig sammenlignet med den kvalitet
du er vandt til på din pc- monitor.

Dog sku' dvd film se hæderlige ud, resten sux.

Fra : Camain

Dato : 29-07-03 21:18

I Tvtool kan du under fanebladet "Adjust" vælge mellem "Comp" og "Y/C"

Hvis dit grafikkort er tilsluttet via s-vhs så sæt flueben i "Comp" og
omvendt.

Jeg kan ikke fortælle dig grunden til at der skal byttes om på dem, men det
virker her i huset og hos alle de venner jeg har, dem af dem der kører med
Tvtool..

Håber det hjælper

Jesper B.

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-07-03 07:36

> [...]

> TV et.... det er bare lidt uklart,
> og synes ikke jeg kan få det helt klart med nview.
> Er der nogen specielle indstillinger jeg skal prøve??

Er det et billigt kabel du har købt ?
Har i lang tid kørt med et superduper
kabel og været imponeret over kvaliteten
af mit TV-out. Flyttede min PC længere
fra TV-et og købte i den forbindelse
et billigt kabel på 5 meter og monterede
dette. Huha da da som det du kom til
at stå uskarpt nu ...
Var noget chokeret over at kablet havde
SÅ meget at sige, men så lærte man da det :)
Er ved at spare sammen til et godt kabel igen :(
Bemærk dog at det *aldrig* kommer til at
stå ligeså pænt som på din monitor !!

--
Peter J

Fra : J. Jensen

Dato : 30-07-03 12:00

> [...]
> sker der....
> hvem kan hjælpe med at få et godt farve billede...

Først og fremmest må du ikke bruge nview til at klone billedet med når du
også bruger tv-tool.

Under 'Adjust' i Tv-Tool vælger du Y/C.
Under 'Mode' kan du eksperimentere med PAL / NTSC.
Hvis dit TV er af ældre dato vil det højst sandsynligt kun godtage PAL.

Hvis dit TV har flere SCART indgange, så prøv en anden.
Evt. Kan du køre gennem en video.

Jesper