Uwatec Aladin <> 300 bar
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-03 17:41

Hej,

jeg har ovenstående computer og en 300 bar flaske!

Computeren viser kun 250-253 bar, selvom der er omkring 300 bar på.
Testet på 2 andre manuelle manometer!

Andre der har haft ligende oplevelser, eller et godt råd?

Mvh

Allan

Fra : Michael Christiansen

Dato : 29-07-03 19:10

Hej,

nu har du ikke skrevet hvilken computer du anvender, men hvis der er tale om
Aladin Air X eller Air X Nitrox, så er de kun beregnet til maksimalt 255 bar
og vil derfor heller ikke vise højere tryk.

mvh, Michael

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-03 22:59

Hej,

tak for svaret!

Det er en Air 2 O2

Men hvad så med de sidste 50 bar. Kan jeg 'bare' adderer dem til????

Mvh

Allan

Fra : Søren Arnvig

Dato : 30-07-03 06:52

<Allan> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> tak for svaret!
>
> Det er en Air 2 O2
>
> Men hvad så med de sidste 50 bar. Kan jeg 'bare' adderer dem til????

Din Aladin kan fortælle dig at du har 250+ bar på flaskn,
men du er nødt til at checke med et andet manometer
hver gang, når du planlægger dit dyk
På selve dykket vil du opleve at du ikke bruger noget
luft på computeren de første 10-20 minutter, men når
flaske trykket kommer under 250 bar begynder den at tælle ned.

Det er jo ikke noget problem, bare lidt uhensigtsmæssigt.

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-03 07:07

Tak for svaret!

Sikken god kondi jeg pludselig får på de korte dyk...........