Sende en mail via SMTP i HTML format (Indy~
Fra : Hans Milling

Dato : 29-07-03 17:16

Hej NG

Jeg kan se i gamle tråde at der skulle ligge en SMTP komponent (COM
eller ActiveX) inde i Delphi. Den kan jeg dog ikke finde (Bruger
Delphi 6).
Anyway jeg har så prøvet med en Indy IdSMTP og en IdMessage. Det går
også fint nok med at sende mail gennem en SMTP server, mit problem er
bare at det sendes i plain text. jeg har prøvet at skrive text/html i
ContentType attribute. Men intet held. Jeg har også prøvet i html
koden i min mail at indsætte et meta tag i headeren også med content
type, men heller intet hjælp, jeg får stadigvæk mailen i ren tekst
hvor jeg ser alt html koden.
Så ved nogen hvordan man får Indy komponenten til at sende det som
HTML, eller kender nogen FULDSTÆNDIG gratis komponent (ikke noget med
trials som udløber eller som sætter skæge linier ind i buden intil man
registrere) som kan sende html formaterede mails ud via SMTP så sig
til...

På forhånd tak...

Hans...

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 30-07-03 03:13

"Hans Milling" <nivs1978@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> koden i min mail at indsætte et meta tag i headeren også med content
> type, men heller intet hjælp, jeg får stadigvæk mailen i ren tekst

Hej,

Jeg er ikke ekspert, men jeg tror du skal sende mailen som en multipart
email. Prøv at kigge på koden til en html mail du har fået. Den jeg har
kigget på har først en text/plain så en text/html.

Jeg googlede lige. Prøv at kigge her: http://tinyurl.com/igss

Der står hvordan man laver sådan en mail.

Mvh.
Simon

Fra : Hans Milling

Dato : 30-07-03 13:39

"Simon Hiort-Lorenzen" <none@nowhere.invalid> wrote in message news:<bg79ip$2kbo$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>

> Jeg googlede lige. Prøv at kigge her: http://tinyurl.com/igss
>
> Der står hvordan man laver sådan en mail.

Det var lige det som skulle til, tusind tak for det. Skulle andre
finde vej herind med samme spørgsmål så ser proceduren således ud i
mit lille test program (har en IdMessage1 og en IdSMTP1 på min form og
så en Button1 knap):

begin
with IdMessage1 do
begin
Clear;
From.Text := 'sender@server.com';
Recipients.Add.Text := 'to@server.com';
Subject := 'Testing Delphi Indy SMTP with HTML content';
end;
IdMessage1.Subject := 'Test: Mail Message with HTML and Plain Text';

with TIdText.Create(IdMessage1.MessageParts) do
begin
ContentType := 'text/html';
Body.Add('<html><body><h1>Headline</h1>Indy SMTP Test mail message
with HTML content</body></html>');
end;

with TIdText.Create(IdMessage1.MessageParts) do
begin
ContentType := 'text/plain';
Body.Add('This e-mail is HTML only, if you only see this text your
e-mail application is not set to or not able to display HTML
content.');
end;

IdMessage1.ContentType := 'multipart/alternative';

with IdSMTP1 do begin
Connect;
try
Send(IdMessage1);