Neopren Hals Manchet
Fra : Bernino Lind

Dato : 29-07-03 15:14

Kære dykkere,

Er der nogen der har prøvet at sætte en ny neopren hals manchet på sin
poseidon tørdragt?

Min trænger til udskiftning - jeg skal helst ikke bevæge hovedet for meget
hvis jeg vil undgå kolde dråber, og det vil jeg gerne...

Hvor kan man købe den rigtige lim?
Hvor kan man købe manchetten?
Hvad skal man overveje?

Jeg skal også have lavet mine støvler og have lagt en gummibelægning ud over
toppen. Jeg har hørt at almindelig neopren lim ikke har nok hærder i?

Hvis jeg går helt kold - er der en god reperatør derude? Jeg ved godt de
fleste butikker gerne vil tage sig af det og så bonger de en merpris på 30%
fra håndværkeren...det har jeg ikke lige råd til...

Det er nu det skal laves sålænge jeg kan bruge min semidry og ikke går for
dybt...

Bobler,
Bernino Lind

Fra : Morten Dall

Dato : 29-07-03 20:40

"Bernino Lind" <lind@REMOVE.THIS.hlgroup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min trænger til udskiftning - jeg skal helst ikke bevæge hovedet for meget
> hvis jeg vil undgå kolde dråber, og det vil jeg gerne...

er du sikker på at den skal udskiftes ?
hvis den bare er blevet for slap, så skal du bare tage en kile ud af den,
det har jeg gjort flere gange, det er ganske let og du skal bare bruge noget
neopren lim og 10cm stryge bånd

mvh Morten Dall

Fra : Kristoffer Gravgaard

Dato : 30-07-03 10:24

Hvad gør man med strygebåndet?

Mvh. Kristoffer Gravgaard

Fra : Morten Dall

Dato : 30-07-03 11:41

stryger det på den side at hals manchetten der ikke tætner mod halsen, hend
over limningen for at gøre den stærkere,
mvh Morten Dall

Fra : Bernino Lind

Dato : 30-07-03 15:21

Kære Dall,

Tak for tippet!

Det er nok det jeg prøver først - det er kun forrest at der er gået en revne
i manchetten ca. 4 cm. ned langs halsen og det gør den jo noget slap...

Strygebåndet - hvilken temperatur kan neoprenen tåle at få det strøget på?

bobler, Bernino Lind

Fra : Morten Dall

Dato : 30-07-03 19:52

"Bernino Lind" <lind@REMOVE.THIS.hlgroup.dk> skrev i en meddelelse

> Strygebåndet - hvilken temperatur kan neoprenen tåle at få det strøget på?

ja se det er jo den helt svære, for bliver det for koldt så hæfter båndet
ikke rigtig, bliver det for varmt så ødelækker du neoprenen,

men midt gamle damp strygejarn står midt mellem min og max måske en skvat
mod max,
men hvis dit jern er lidt for koldt så skal du bare holde det lidt længere
og omvendt,

jeg prøvede mig lidt fram, stryge bånd koster ca 35 kr for en meter hos
www.aquashoppen.dk så jeg købte en meter og prøvede lidt på et gammel stykke
neopren.

det er forøvrit godt til alt mugligt, hvis du skal lægge en neopren tør
eller våd dragt ind eller ud, så limer du bare, og stryger tape over
limningen, så holder det og der er ingen syning og det er 5 gange hurtiger
at fortage reperationen så hav altid et par meter ligende til de kolde
vinter dage

mvh Morten Gør Det Selv Dall

Fra : Bernino Lind

Dato : 30-07-03 20:15

Kære Morten "Gør det selv" Dall,

Tusind takker!

Er det en særlig slags strygebånd - eller kan også den slags man køber i en
almindelig sy butik bruges?

Ikke at 35 kroner skræmmer mig men der ligger en butik lige rundt om
hjørnet...

Fra : Morten Dall

Dato : 30-07-03 20:40

"Bernino Lind" <lind@REMOVE.THIS.hlgroup.dk> skrev i en meddelelse

> Er det en særlig slags strygebånd - eller kan også den slags man køber i
en
> almindelig sy butik bruges?

jeg ved faktisk ikke om det er noget specieldt, men det tror jeg faktisk det
er, der er Bare der har lavet det jeg bruge, som jeg køber hos aquashoppen

mdh Morten Dall

Fra : Bernino Lind

Dato : 30-07-03 20:20

Fulgte dit link - for super duper fedt! Jeg har ledt efter et sted med
reserve dele, lynlåse osv. til tørdragter - men har ikke kunnet finde nogle.

Har du flere

Dernæst - kan du anbefale en lim, dels til den opgave med halsmanchet, dels
til mine støvler som langsomt er ved at gå i stykker, lige der hvor man
normalt drejer anklen, foran.

Jeg tænker bare at klistre det godt til og sætte noget gummi latex over?

Fra : Morten Dall

Dato : 30-07-03 20:54

> [...]
> Fulgte dit link - for super duper fedt! Jeg har ledt efter et sted med
> reserve dele, lynlåse osv. til tørdragter - men har ikke kunnet finde

hvis du mener link, så har jeg mange, men aquashoppen, eller aquasyd som
butikken endlig heder, er den eneste danske butik der har en ordenlig web
shop, de fleste andre er lige til at lukke op og skide i, og er på det
næremest ubruglige, ja så er der også www.dktechgear.dk men det er medst
tech udstyr, og det var jo ikke lige det du ville have

> Dernæst - kan du anbefale en lim, dels til den opgave med halsmanchet,

jeg bruger SEAL CEMENT LIM TIL NEOPREN
http://www.aquashoppen.dk/acatalog/Home_Veligehold___Pleje_98.html

> dels
> til mine støvler som langsomt er ved at gå i stykker, lige der hvor man
> normalt drejer anklen, foran.
> Jeg tænker bare at klistre det godt til og sætte noget gummi latex over?

hvis du ikke putter en gummi lappe hen over men at du bare vil lave et lag
hen over så skal du bruge LIM AQUASEAL CEMENT I TUBE 284G
http://www.aquashoppen.dk/acatalog/Home_Veligehold___Pleje_98.html

hvis du vil have en gummi lappe ud over, feks et stykke knallert slange der
er sprattet op så skal du slibe alt hvad der skal limes sammen godt med
sanpapir, lige som når du lapper cykkel, og søre for at det er helt rent og
tørt som lim skal du bruge en 2 kmponent lim som feks
AQUABOND KONTAKT LIM 2 KOMP
http://www.aquashoppen.dk/acatalog/Home_Tilbeh_r___Veligehold_97.html

mvh Morten Gør Det Selv Dall